Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 


 

POLECANE
Niemcy zakazują tęczowych flag nad Reichstagiem. Bundestag to nie namiot cyrkowy” gorące
Niemcy zakazują tęczowych flag nad Reichstagiem. "Bundestag to nie namiot cyrkowy”

Przewodnicząca Bundestagu, Julia Klöckner (CDU), nakazała usunięcie tęczowych flag z biur poselskich i zdecydowała, że nad Reichstagiem nie powiewa flaga LGBTQ w Dzień Równości. Według administracji każdy polityk powinien zachować neutralność w miejscu pracy, a parlament lepiej reprezentuje flaga państwowa i unijna.

Pałac Buckingham. Pilne doniesienia ws. księżnej Kate z ostatniej chwili
Pałac Buckingham. Pilne doniesienia ws. księżnej Kate

Księżna Kate nie pojawiła się na tegorocznym charytatywnym meczu polo. Na miejscu nie towarzyszyła księciu Williamowi, który musiał liczyć na wsparcie kuzyna - Petera Phillipsa i jego partnerki. 

Seniorzy mogą tankować paliwo ze zniżką. Jest jeden warunek pilne
Seniorzy mogą tankować paliwo ze zniżką. Jest jeden warunek

Seniorzy w Polsce mogą znacznie zaoszczędzić na paliwie – wystarczy, że posiadają Kartę Dużej Rodziny. Choć program KDR kojarzy się przede wszystkim z rodzicami wychowującymi troje lub więcej dzieci, od 2019 roku uprawnieni do niej są również emeryci, którzy kiedyś wychowywali przynajmniej trójkę potomstwa.

Komunikat dla mieszkańców Warszawy. Utrudnienia dla kierowców Wiadomości
Komunikat dla mieszkańców Warszawy. Utrudnienia dla kierowców

W sobotę 12 lipca na Stadionie Narodowym zagra zespół Guns N’Roses. Przed koncertem ograniczony zostanie wjazd na Saską Kępę – poinformował stołeczny ratusz.

Żona prezesa Lufthansy śmiertelnie potrąciła kobietę na pasach Wiadomości
Żona prezesa Lufthansy śmiertelnie potrąciła kobietę na pasach

W centrum ekskluzywnego kurortu na Sardynii, doszło do wypadku, który odbił się szerokim echem w całej Europie. Za kierownicą auta, które potrąciło 24-latkę na przejściu dla pieszych, siedziała Vivian Spohr — żona prezesa Lufthansy.

Katastrofa samolotu Air India. Ujawniono ostatnie słowa pilotów pilne
Katastrofa samolotu Air India. Ujawniono ostatnie słowa pilotów

Wstępny raport dotyczący katastrofy samolotu Boeing 787 Dreamliner linii Air India, do której doszło 12 czerwca i w której zginęło 260 osób, wskazuje, że oba silniki maszyny zostały odcięte od dopływu paliwa krótko po starcie. Dokument opublikowany w sobotę nie zawiera jeszcze ostatecznych ustaleń ani nie wskazuje osób odpowiedzialnych za tragedię.

Rosyjski nalot blisko polskiej granicy. Lwów i Łuck pod ostrzałem Wiadomości
Rosyjski nalot blisko polskiej granicy. Lwów i Łuck pod ostrzałem

W nocy z piątku na sobotę wojska rosyjskie przeprowadziły ataki na kilka regionów Ukrainy, w tym na obwód lwowski, który graniczy z Polską – przekazały ukraińskie władze lokalne. W odpowiedzi na działania Rosji, nad ranem w sobotę w polskiej przestrzeni powietrznej pojawiły się samoloty polskich i sojuszniczych sił powietrznych.

Atak nożownika w Tarnowie. Sprawca wciąż poszukiwany z ostatniej chwili
Atak nożownika w Tarnowie. Sprawca wciąż poszukiwany

W nocy z 11 na 12 lipca, w samym centrum Tarnowa, doszło do dramatycznego zdarzenia – 17-latek został ugodzony nożem podczas kłótni przy ulicy Katedralnej. Jak przekazał mł. asp. Kamil Wójcik z tarnowskiej komendy policji, między sześcioma osobami doszło do awantury, w wyniku której jeden z uczestników o około 30 lat sięgnął po ostre narzędzie i zadał cios rozmówcy.

Nawrocki zaapelował do Zełenskiego: Polska oczekuje pełnoskalowych ekshumacji ofiar Rzezi Wołyńskiej pilne
Nawrocki zaapelował do Zełenskiego: Polska oczekuje pełnoskalowych ekshumacji ofiar Rzezi Wołyńskiej

11 lipca w Chełmie, w trakcie uroczystości Narodowego Dnia Pamięci Ofiar Ludobójstwa OUN-UPA, Karol Nawrocki – prezydent-elekt Rzeczypospolitej Polskiej – wygłosił mocne i jednoznaczne wystąpienie. Oddając hołd 120 tysiącom Polaków bestialsko zamordowanych przez ukraińskich nacjonalistów w latach 1939–1945, przypomniał, że polskie ofiary czekają do dziś na godny pochówek, a ich bliscy – na prawdę i sprawiedliwość.

Tadeusz Płużański: Jedwabne i Wołyń tylko u nas
Tadeusz Płużański: Jedwabne i Wołyń

W kontekście kolejnej rocznicy zbrodni w Jedwabnem (10 lipca 1941 r.) lewacy lansują tezę, że tak znienawidzone przez nich środowiska patriotyczne celowo pomijają tę rzekomo polską akcję eksponując ludobójstwo wołyńskie. „Wołyń dla Polaków to przykrywka, za którą chcą schować Jedwabne” – twierdzi wprost dziennikarz Tomasz Lis. Tylko co ma piernik do wiatraka?

REKLAMA

Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe