"Restrukturyzacja" PKP Cargo w praktyce. Zarząd Spółki chce zlikwidować Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce
"Kochani nasi Fani! Dopiero co pisaliśmy ze jest ok. Ale nasz Prezes Pan dr Marcin Wojewódka wystosował pismo, że nas nie chce i rozpoczyna proces likwidacji"
– przekazał za pośrednictwem mediów społecznościowych Skasen Taboru Kolejowego w Chabówce.
Co dalej ze skansenem?
O planach zarządu PKP cargo informują także branżowe media. Sprawę komentują już jednak nie tylko miłośnicy kolei.
Dramat pracowników PKP Cargo dotyka także - jak się okazuje- słynnego kolejowego muzeum w małopolskiej Chabówce. Według medialnych doniesień, zarząd PKP Cargo zamierza zlikwidować należący do spółki skansen taboru kolejowego pełen niezwykle cennych eksponatów (np. najstarsza zachowana w Polsce lokomotywa). Co się stanie z tą kolekcją? Pójdzie na złom, czy zostanie rozsprzedana? I co z pracownikami, którzy przez lata opiekowali się tym wspaniałym miejscem?
– napisała na platformie x.com Beata Szydło.
Dramat pracowników PKP Cargo dotyka także - jak się okazuje- słynnego kolejowego muzeum w małopolskiej Chabówce. Według medialnych doniesień, zarząd PKP Cargo zamierza zlikwidować należący do spółki skansen taboru kolejowego pełen niezwykle cennych eksponatów (np. najstarsza…
— Beata Szydło (@BeataSzydlo) December 3, 2024
Informację o planach likwidacji skansenu skomentowała również poseł Paulina Matysiak.
Jak to możliwe, że p.o. Prezesa panu Marcinowi Wojewódce przychodzą do głowy takie głupie pomysły?
– napisała w mediach społecznościowych.
Jak to możliwe, że p.o. Prezesa panu @WojewodkaMarcin przychodzą do głowy takie głupie pomysły? pic.twitter.com/YY3hpIeyIe
— Paulina Matysiak 🇵🇱🇺🇦 (@PolaMatysiak) December 2, 2024
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce
Jak napisano na stronie internetowej Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce, placówka została otwarta w 1993 roku na terenie dawnej parowozowni, wybudowanej w czasie II wojny światowej. Gromadzenie eksponatów rozpoczęto już w połowie lat 80. Na kilku torach urządzono ekspozycję składającą się wycofanych z ruchu parowozów, lokomotyw elektrycznych i spalinowych oraz pługów, żurawi itp., które poddano rewitalizacji. Część z nich przywrócono do pełnej sprawności technicznej, dzięki czemu dziś mogą prowadzić składy pociągów zestawionych z zabytkowych wagonów.
CZYTAJ TAKŻE: