„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:


 

POLECANE
Znany dziennikarz znika z „Dzień dobry TVN” z ostatniej chwili
Znany dziennikarz znika z „Dzień dobry TVN”

Telewidzowie po tym, jak w sobotnim odcinku "Dzień dobry TVN" nie zobaczyli swojego ulubionego prezentera, bardzo zaniepokoili się.

Saryusz-Wolski: Trzy przeszkody bez pokonania których prawica nie będzie w stanie przeciwstawić się unijnemu mainstreamowi Wiadomości
Saryusz-Wolski: Trzy przeszkody bez pokonania których prawica nie będzie w stanie przeciwstawić się unijnemu mainstreamowi

KLUCZ do zrozumienia STRUKTURALNYCH problemów ze zjednoczeniem unijnej prawicy jest następujący:

USA: Policjant śmiertelnie postrzelił 13-latka z ostatniej chwili
USA: Policjant śmiertelnie postrzelił 13-latka

Władze poinformowały w sobotę, że policjant śmiertelnie postrzelił w Utice, w stanie Nowy Jork, 13-latka, który uciekał w obawie przed aresztowaniem z „bronią wyglądającą na prawdziwą”.

Znana polska aktorka opublikowała niepokojące zdjęcie z ostatniej chwili
Znana polska aktorka opublikowała niepokojące zdjęcie

Media obiegła informacja dotycząca znanej aktorki Agnieszki Włodarczyk. Gwiazda "13 posterunku" wyznała, że musi udać się na badania, ponieważ nie wie, co jej dolega.

Ważna wiadomość dla mieszkańców Łodzi z ostatniej chwili
Ważna wiadomość dla mieszkańców Łodzi

1 lipca po pięciu latach przerwy na trasę z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego wraca tramwaj 43. To trzecia z podmiejskich linii tramwajowych, które zostały odbudowane. Od poniedziałku z powodu remontów duże zmiany w komunikacji w całej Łodzi.

Katastrofa. Znany aktor o tragicznych kulisach wypadku z ostatniej chwili
"Katastrofa". Znany aktor o tragicznych kulisach wypadku

Jeremy Renner, który w minionym roku miał poważny wypadek, podzielił się szczegółami dotyczącymi swojego powrotu do zdrowia

Francja wybiera: Czy czeka nas polityczne trzęsienie ziemi? z ostatniej chwili
Francja wybiera: Czy czeka nas polityczne trzęsienie ziemi?

We Francji rozpoczęła się w niedzielę pierwsza tura przedterminowych wyborów parlamentarnych. W sondażach, z poparciem 36 proc., prowadziło Zjednoczenie Narodowe - dawny Front Narodowy.

Ważny polityk Polski 2050 rezygnuje z ostatniej chwili
Ważny polityk Polski 2050 rezygnuje

Marszałek Szymon Hołownia w czasie zjazdu Krajowego Partii Polska 2050 poinformował, że Michał Kobosko, który do tej pory był jego pierwszym zastępcą, rezygnuje ze swojej funkcji. Lider ugrupowania wyraził podziękowanie za całokształt jego wysiłków i pracy.

Pogoda na dziś. Nowa prognoza IMGW z ostatniej chwili
Pogoda na dziś. Nowa prognoza IMGW

Jak informuje IMiGW południowo-wschodnia i częściowo południowa Europa są pod wpływem wyżów. Nad resztą kontynentu dominują układy niżowe z frontami atmosferycznymi. Polska znajduje się w zasięgu niżu znad Niemiec. Na zachodzie rozwinie się linia zbieżności. Z południowego zachodu napłynie gorąca zwrotnikowa masa powietrza.

Żałoba w świecie muzyki. Spływają kondolencje z ostatniej chwili
Żałoba w świecie muzyki. Spływają kondolencje

Media obiegła informacja o śmierci popularnego muzyka disco-polo. Radosław Kulik był członkiem zespołu "Meffis".

REKLAMA

„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:



 

Polecane
Emerytury
Stażowe