Telewizja Republika pozywa Jerzego Owsiaka
Telewizja Republika pozwie Jerzego Owsiaka
Sakiewicz podkreślił, że "na podstawie absurdalnego kłamstwa" Jerzy Owsiak chce "zastraszać reklamodawców".
Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy
– mocno podsumował Tomasz Sakiewicz.
- TVN na sprzedaż. Warner Bros. Discovery podjął decyzję
- Gwałtowny wzrost ataków. Straż Graniczna wydała komunikat
- Ekspert: Nord Stream 3 – Niemcy ratują Rosję
- "Zupełnie za darmo!" Wrocławskie zoo wydało komunikat
- "Podjęliśmy trudną, ale jedyną możliwą decyzję". Dramatyczne wieści z warszawskiego zoo
Ultimatum Owsiaka
Podczas poniedziałkowego briefingu prasowego, tuż po 33. finale WOŚP, Jerzy Owsiak postawił ultimatum firmom, które współpracują z Telewizją Republika.
Z tego miejsca oświadczam, że jeżeli firma jakakolwiek chce z nami współpracować, to musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika. Ta stacja jest antyludzka i spowodowała, że groźby karalne były zainspirowane ich przekazem. Jeżeli będziecie kupowali nowe pakiety, to wybraliście tamtą telewizję, a my mówimy wam, że nie gramy z wami. Nie można tego połączyć i przejść obojętnie
– powiedział prezes WOŚP.
W sprawie oświadczenie wydał Lidl, który na ten moment jest najbardziej reklamowaną marką w Polsce. W wydanym oświadczeniu poinformowano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.
Ekspert: WOŚP mogą czekać potężne problemy prawne
Tymczasem zdaniem eksperta, doktora nauk prawnych mec. Bartosza Lewandowskiego ultimatum Jerzego Owsiaka jest niezgodne z prawem.
Pan Jerzy Owsiak chyba mocno nie przemyślał swojej wypowiedzi nawołującej do wycofywania reklam i bojkotu @RepublikaTV, bowiem naraził @fundacjawosp na potężne problemy prawne wynikające z czynu nieuczciwej konkurencji i spore roszczenia odszkodowawcze. (…) polskim prawie obowiązuje ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
– informuje Lewandowski. Mecenas dodaje, że w art. 3 ustawa definiuje czyn nieuczciwej konkurencji jako "działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta".
Dodał również, iż "katalog jest otwarty, ale orzecznictwo sądowe pokazuje, że działanie polegające na «szantażowaniu» innych podmiotów na rynku i zniechęcanie do skorzystania z usług przedsiębiorcy jest zwyczajnie zakazane".
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy oprócz przeprosin i złożenia innych oświadczeń,
@RepublikaTV może domagać się zasądzenia nie tylko odszkodowania (wartość utraconych kontraktów reklamowych), ale również wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści przez @fundacjawosp
– informuje mec. Lewandowski i podkreśla, że kolejne oświadczenia firm Lidl czy Kaufland nie pomagają fundacji WOŚP, a wręcz ułatwią Telewizji Republika dochodzenie swoich praw w sądzie.
Występujemy przeciwko Owsiakowi z kolejnym pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców. Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy.
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) January 29, 2025