Właściciel TVN Warner Bros. Discovery stracił cenionego specjalistę. Tik Tok zyskał

Tymczasem, jak donosi Variety, były rzecznik prasowy Warner Bros. Discovery, Nathaniel Brown, został zatrudniony na stanowisko globalnego szefa komunikacji korporacyjnej TikToka.
- "Z przyjemnością ogłaszam, że zatrudniliśmy nowego globalnego szefa ds. komunikacji korporacyjnej (...) Nathaniel Brown dołącza do nas dzisiaj, aby poprowadzić tę ważną funkcję"
- pisze Zeni Mucha dyrektor ds. marki i komunikacji Tik Toka w komunikacie dla pracowników.
- Brown, który odpowiadał za PR w Discovery, a następnie w Warner Bros. Discovery po fuzji obu firm w 2022 r., był głównym urzędnikiem ds. komunikacji CEO Davida Zaslava. Szanowany weteran komunikacji, Brown opuścił swoje stanowisko w 2024 r. po pięcioletnim okresie. Podczas swojej pracy w firmie był odpowiedzialny za nadzorowanie strategii PR dla ponownego uruchomienia Maxa po połączeniu usług przesyłania strumieniowego przez HBO Max i Discovery+. Przed dołączeniem do Discovery w 2019 r. Brown pracował w 21st Century Fox jako starszy wiceprezes ds. korporacyjnych i relacji z mediami przez osiem lat.
- pisze Variety.
Brown dołącza do zespołu w trudnym dla Tik Toka momencie. Platforma może być zakazana w Stanach Zjednoczonych. Nie stanie się tak jeśli chiński właściciel Tik Toka ByteDance zgodzi się na sprzedaż amerykańskiej odsłony platformy.
A tymczasem w TVN nerwowo
Jakiś czas temu prezes TVN Warner Bros. Discovery w Polsce Katarzyna Kieli napisała uspokajający list do pracowników stacji. Odniosła się w nim do potencjalnej sprzedaży Grupy TVN.
WBD rozważa różne opcje i jedną z nich jest potencjalna sprzedaż różnych aktywów. Czy do takiej sprzedaży dojdzie, jeszcze nie wiadomo. Co wiadomo, to że do potencjalnych inwestorów zostanie rozesłana informacja dotycząca naszego biznesu
– napisała w liście Katarzyna Kieli.
Zwróciła również uwagę na to, że w przeszłości TVN kilka razy zmieniał swojego właściciela.
Z każdej zmiany wychodziliśmy mocniejsi. Razem przeszliśmy przez ostatnie, bardzo trudne lata i niezależnie od tego, czy do zmiany właściciela dojdzie czy nie, chciałabym żebyście mieli wszyscy pewność, że zarówno ja, jak i cały polski management jesteśmy razem z Wami. I tym razem przejdziemy przez to jeszcze mocniejsi
– stwierdziła prezes TVN Warner Bros. Discovery.
W liście Katarzyna Kieli przekonuje pracowników, że niezależność dziennikarska jest dla nadawcy kluczowa.
Oprócz tego, że jest to fantastyczna firma, z fantastycznymi pracownikami, to wartości którym wszyscy hołdujemy, na czele z niezależnością dziennikarską, są naszym trwałym fundamentem. I to się nigdy nie zmieni
– zapewniła Kieli.
Sprzedaż TVN
Jak podawała Agencja Reutera, cztery osoby zaznajomione ze sprawą sprzedaży Grupy TVN miały potwierdzić rozpoczęcie całego procesu zmiany właściciela. Akcjonariusz Warner Bros. Discovery podjął współpracę z doradcami z JP Morgan, której celem na być sprzedaż TVN.
Bank miał też kontaktować się z potencjalnymi nabywcami aktywów w ostatnich tygodniach, a materiały sprzedażowe mają zostać rozesłane na początku przyszłego roku.
Trwają spekulacje nt. przejęcia TVN przez nowego właściciela, który mógłby wpłynąć na linię redakcyjną stacji.
Mówiło się również o zakupie całego Warner Bros. Discovery przez koncern FOX, do którego należy konserwatywna telewizja informacyjna FOX News. A także o ewentualnym zakupie TVN przez imperium medialne rodziny Berlusconich.
Ostatecznie, według doniesień "Rzeczpospolitej", wpłynęły trzy oferty – funduszu należącego do miliardera Michała Sołowowa, konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Media For Europe – grupy należącej do spadkobierców Silvio Berlusconiego, która jednak, według doniesień medialnych, miała się wycofać.