Planeta nazwana Gliese 12 b jest mniej więcej wielkości Wenus z naszego układu. Zdaniem Sky News pomoże ona naukowcom lepiej poznać inne planety podobne do Ziemi w przestrzeni kosmicznej.
Ziemia z kosmosu Brytyjscy naukowcy odkryli nową planetę. Czy byłby w stanie przeżyć na niej człowiek?
Ziemia z kosmosu / DLR German Aerospace Center, CC BY 2.0 , via Wikimedia Commons

Portal zwraca uwagę, że planeta podobna do Ziemi odkryta przez brytyjskich naukowców znajduje się "relatywnie niedaleko". Według naukowców temperatura na Gliese 12b wynosi około 42 stopni C, co pozwolałoby na życie na niej.

Planeta ta okrąża swoje słońce co 12,8 dnia. Słońce, zwane Gliese 12, jest chłodnym czerwonym karłem znajdującym się w gwiazdozbiorze Ryb.

Czytaj także: W jakim kierunku powinien iść audyt w sprawie programu Kolej+? Zaskakująca opinia eksperta

Co o niej wiemy?

Znajduje się ona "zaledwie 40 lat świetlnych". Oznacza to, że dotarcie tam naszym najszybszym statkom kosmicznym zajęłoby obecnie około 300 000 lat.

„Byłoby to niewygodne dla człowieka, ale sposób, w jaki definiujemy„ zdatność do zamieszkania ”, zakłada, że ​​na powierzchni planety może istnieć woda w stanie ciekłym, co w tym przypadku może mieć miejsce”

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

„Planety takie jak Gliese 12b są nieliczne i bardzo odległe, więc możliwość zbadania jednej z nich z tak bliska i poznania jej atmosfery i temperatury jest bardzo rzadka”

- zaznaczyła.

Naukowiec wyjaśniła, ze następnym krokiem zespołu będzie zbadanie atmosfery planety i sprawdzenie, czy jest ona podobna do ziemskiej. - „W rzeczywistości mogłaby to być planeta pozbawiona atmosfery, co oznaczałoby, że nie nadaje się do zamieszkania” - wskazała.

Czytaj także: Premier czy namiestnik - czyje interesy tak naprawdę realizuje Donald Tusk?

Jak dokonano odkrycia?

Odkrycie dokonane zostało przez zespół złożony z naukowców z całego świata przy wykorzystaniu satelity należącego do NASA o nazwie Transiting Exoplanet Survey Satellite, znanym jako TESS.

Incydent przed meczem Polska - Holandia. Policja oddała strzały z ostatniej chwili
Incydent przed meczem Polska - Holandia. Policja oddała strzały

Niemiecka policja oddała w niedzielę strzały do osoby, która groziła policjantom kilofem i bombą zapalającą w pobliżu zgromadzenia kibiców piłkarskich w centrum Hamburga – poinformowała policja na platformie X.

Dramat w Ostrowie Wielkopolskim. Nie żyje 25-latek z ostatniej chwili
Dramat w Ostrowie Wielkopolskim. Nie żyje 25-latek

Media obiegły niepokojące doniesienia. Nie żyje 25-latek, który w ostatnich godzinach został brutalnie pobity.

W Warszawie wyruszył Marsz dla Życia i Rodziny z ostatniej chwili
W Warszawie wyruszył Marsz dla Życia i Rodziny

Pod hasłem "Zjednoczeni dla życia, rodziny, Ojczyzny" z Placu Trzech Krzyży w Warszawie wyruszył w niedzielę Marsz dla Życia i Rodziny. Jego uczestnicy przejdą w kierunku Belwederu. Wymarsz poprzedziła msza św. w kościele św. Aleksandra.

To już koniec Trzeciej Drogi? Ten sondaż mówi wiele z ostatniej chwili
To już koniec Trzeciej Drogi? Ten sondaż mówi wiele

Trzecia Droga, która miała być nowym lekiem na wszelkie polityczne zło, w wyborach do Parlamentu Europejskiego nie odnotowała satysfakcjonującego wyniku. Po tym fakcie pojawiły się pytania o przyszłość koalicji.

Gwiazda popularnego program miała poważny wypadek z ostatniej chwili
Gwiazda popularnego program miała poważny wypadek

Media obiegły niepokojące informacje. Ceniony kucharz Gordon Ramsay miał poważny wypadek.

Śmiertelny wypadek w Tatrach z ostatniej chwili
Śmiertelny wypadek w Tatrach

Pogoda w Tatrach wciąż zaskakuje. W wyższych partiach gór panują trudne warunki, które mogą stanowić wyzwanie szczególnie dla osób mało doświadczonych.

Patrycja Markowska o stanie swojego ojca. Nowe informacje z ostatniej chwili
Patrycja Markowska o stanie swojego ojca. Nowe informacje

Patrycja Markowska w jednym z ostatnich wywiadów zdradziła, jak wygląda opieka nad jej ojcem. Gwiazdor Perfectu trzy lata temu poinformował, że wybiera się na muzyczną emeryturę, a na scenie będzie go można zobaczyć jedynie od czasu do czasu. Decyzja ta była dla wielu fanów zespołu wielkim szokiem.

Polska - Holandia. Hamburska policja ostrzega z ostatniej chwili
Polska - Holandia. Hamburska policja ostrzega

Piłkarskie reprezentacje Holandii i Polski spotkają się w niedzielę w Hamburgu w pierwszym meczu grupy D mistrzostw Europy. Spodziewane są dziesiątki tysięcy kibiców. Policja przewiduje utrudnienia w ruchu.

Le Pen: nie będziemy mieli trudności z utworzeniem rządu z ostatniej chwili
Le Pen: nie będziemy mieli trudności z utworzeniem rządu

Nie będziemy mieli trudności z utworzeniem rządu w razie wygranej na wyborach - zapewniła lider prawicy we Francji Marine Le Pen w niedzielnym wywiadzie dla "Le Figaro". Potwierdziła, że kandydatem na premiera jest szef Zjednoczenia Narodowego, Jordan Bardella.

Nie żyje gwiazda legendarnego serialu z ostatniej chwili
Nie żyje gwiazda legendarnego serialu

Media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje znany aktor.

Co o niej wiemy?

- powiedziała Larissa Palethorpe z Uniwersytetu w Edynburgu.

- zaznaczyła.