Beata Szydło w PE: Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład

- My potrzebujemy przemysłu samochodowego w Europie i ze względów społecznych i gospodarczych. Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład - mówiła dziś na forum Parlamentu Europejskiego Beata Szydło.
Beata Szydło
Beata Szydło / fot. Wikipedia CC BY-SA 2.0 / European Parliament

W Parlamencie Europejskim odbywa się dziś debata o ratowaniu europejskiego przemysłu samochodowego. 

Plan ratunkowy dla europejskiej motoryzacji

Przypominjmy, Komisja Europejska na początku marca przedstawiła plan ratunkowych dla europejskiej motoryzacji. Główne założenia dokumentu to więcej czasu dla koncernów na osiągnięcie wyznaczonych celów emisyjności (chociaż wymóg zeroemisyjności wciąż ma wejść w życie w 2035 roku) oraz wsparcie finansowe w sektorze produkcji baterii samochodowych. W planie ratunkowym znalazł się również pomysł wprowadzenia europejskich wymogów dotyczących zawartości lokalnych komponentów w bateriach dostępnych na wspólnotowym rynku. W planie zakłada się także wsparcie restrukturyzacji w zakładach branży motoryzacyjnej.

Mocny głos Beaty Szydło

W dzisiejszej dyskusji w PE głos zabrała m.in. europosłanka Beata Szydło. 

- Europejska branża samochodowa jest ofiarą Zielonego Ładu. Myślę, że to dla nas wszystkich jest tutaj oczywiste. My dzisiaj debatujemy, zastanawiamy się, w jaki sposób uratować miejsca pracy, w jaki sposób nie dopuścić do tego, żeby Europejczycy byli wykluczeni komunikacyjnie. Możemy sobie te mrzonki o tym, że ludzi będzie stać na zakup elektrycznych drogich samochodów włożyć między bajki. Tak nie będzie. Wiele tysięcy ludzi będzie pozbawionych możliwości przemieszczania się

- przekonywała.

- Z drugiej strony mówimy o miejscach pracy. Praktycznie każdego dnia dostajemy informacje o tym, że kolejne zakłądy dokonują zwolnień pracowników. Ale my dzisiaj zastanawiamy się, co zrobić, zeby ten Zielony Ład dalej kontynuować i jeszcze ratować branżę samochodową, czyli de facto dokładać do czegoś, co i tak wiemy, ze będie zniszczone, bo projekt Zielony Ład prowadzi do tej katastrofy gospodarczej, konkurencyjnej

- mówiła była premier.

- Rozwiązanie jest tylko jedno. My potrzebujemy przemysłu samochodowego w Europie i ze względów społecznych i gospodarczych. Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład

- zakończyła Beata Szydło.

CZYTAJ TAKŻE: Jest szansa na uratowanie Rafako?

CZYTAJ TAKŻE: "Solidarność jest naszą jedyną szansą". Pikietowali pracownicy PG Silesia

ZOBACZ TAKŻE: Mieczysław Jurek po 27 latach odchodzi z funkcji przewodniczącego ZR NSZZ "Solidarność" Pomorza Zachodniego


 

POLECANE
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa” Wiadomości
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”

Beata Szydło na X skomentowała ostatnie doniesienia medialne o tym, że „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Jak podkreśliła europoseł PiS, nowe regulacje KE nadal zagrażają europejskiemu przemysłowi samochodowemu.

Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie Wiadomości
Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie

Z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie we wtorek zjechał ostatni samochód. Koncern tym samym zamknął ten zakład, co jest pierwszym takim przypadkiem dla tej firmy w Niemczech w ciągu 88 lat jej działalności. Fabryka w Dreźnie ma zostać przekształcona w centrum badań i rozwoju, skoncentrowane na półprzewodnikach, sztucznej inteligencji oraz robotyce. Połowę przestrzeni ma zająć Uniwersytet Techniczny w Dreźnie.

Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej tylko u nas
Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej

Ameryka Łacińska ma dość lewicowych eksperymentów, na dodatek prawicę w tej części świata natchnęło zwycięstwo Donalda Trumpa. W kolejnych krajach zwyciężają kandydaci konserwatywni, opowiadający się za wolnym rynkiem, rządami twardego prawa i współpracą z USA. Szczególnie symboliczny jest wynik wyborów prezydenckich w Chile: zdecydowane zwycięstwo polityka otwarcie chwalącego rządy Augusto Pinocheta.

Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. Nie dla ETS2 i paktu migracyjnego z ostatniej chwili
Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. "Nie" dla ETS2 i paktu migracyjnego

Nowy rząd Czech pod przewodnictwem premiera Andreja Babisza otwarcie kwestionuje kluczowe elementy polityki Unii Europejskiej. Gabinet, zaprzysiężony dzień wcześniej, przyjął uchwały odrzucające zarówno system handlu emisjami ETS2, jak i unijny pakt migracyjny, zapowiadając, że regulacje te nie zostaną wdrożone do czeskiego prawa.

Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu z ostatniej chwili
Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu

Organizator Jarmarku Warszawskiego, w związku z publikacjami dotyczącymi zatrzymania 19-letniego studenta, który miał planować zamach terrorystyczny, zwrócił się do firmy ochrony o zintensyfikowanie działań prewencyjnych, reagowania i informowania o wszelkich sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla odwiedzających jarmark.

Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy Wiadomości
Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy

Większość Niemców i Francuzów chce ograniczenia pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy chcą ją zwiększyć lub utrzymać na obecnym poziomie - wykazał najnowszy sondaż Politico przeprowadzony w tych pięciu krajach i opublikowany we wtorek.

 GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów z ostatniej chwili
GIS wydał pilny komunikat dla konsumentów

Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie dotyczące świeżych jaj z chowu ściółkowego, w których wykryto bakterie Salmonella spp. GIS apeluje, aby nie jeść jaj z partii 05.01.2026, zwłaszcza jeśli nie zostały odpowiednio ugotowane lub usmażone.

Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki tylko u nas
Niemiecka żądza przywództwa. Niemiecki think-tank proponuje trzy kroki

Aleksandra Fedorska, ekspert ds. Niemiec, analizuje najnowszy raport niemieckiego think tanku Institut für Europäische Politik, który wskazuje trzy kluczowe warunki przejęcia przez Berlin większej roli w europejskiej polityce obronnej. W tle wojna w Ukrainie, zmiany w NATO oraz ambicje nowego rządu Friedricha Merza.

KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan Wiadomości
KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan

Komisja Europejska zmienia nieco podejście do planowanego zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE od 2035 roku. Zamiast pełnego zakazu proponuje obowiązek redukcji emisji CO2 o 90 proc., co ma otworzyć furtkę dla wybranych technologii spalinowych i hybrydowych.

Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została odebrana Wiadomości
Skandal w Wodach Polskich. Fikcyjna inwestycja po powodzi została "odebrana"

Inwestycja popowodziowa warta ponad 400 tys. zł została formalnie odebrana, mimo że w terenie nie wykonano żadnych prac. Sprawa wyszła na jaw po ujawnieniu dokumentów z Dolnego Śląska.

REKLAMA

Beata Szydło w PE: Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład

- My potrzebujemy przemysłu samochodowego w Europie i ze względów społecznych i gospodarczych. Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład - mówiła dziś na forum Parlamentu Europejskiego Beata Szydło.
Beata Szydło
Beata Szydło / fot. Wikipedia CC BY-SA 2.0 / European Parliament

W Parlamencie Europejskim odbywa się dziś debata o ratowaniu europejskiego przemysłu samochodowego. 

Plan ratunkowy dla europejskiej motoryzacji

Przypominjmy, Komisja Europejska na początku marca przedstawiła plan ratunkowych dla europejskiej motoryzacji. Główne założenia dokumentu to więcej czasu dla koncernów na osiągnięcie wyznaczonych celów emisyjności (chociaż wymóg zeroemisyjności wciąż ma wejść w życie w 2035 roku) oraz wsparcie finansowe w sektorze produkcji baterii samochodowych. W planie ratunkowym znalazł się również pomysł wprowadzenia europejskich wymogów dotyczących zawartości lokalnych komponentów w bateriach dostępnych na wspólnotowym rynku. W planie zakłada się także wsparcie restrukturyzacji w zakładach branży motoryzacyjnej.

Mocny głos Beaty Szydło

W dzisiejszej dyskusji w PE głos zabrała m.in. europosłanka Beata Szydło. 

- Europejska branża samochodowa jest ofiarą Zielonego Ładu. Myślę, że to dla nas wszystkich jest tutaj oczywiste. My dzisiaj debatujemy, zastanawiamy się, w jaki sposób uratować miejsca pracy, w jaki sposób nie dopuścić do tego, żeby Europejczycy byli wykluczeni komunikacyjnie. Możemy sobie te mrzonki o tym, że ludzi będzie stać na zakup elektrycznych drogich samochodów włożyć między bajki. Tak nie będzie. Wiele tysięcy ludzi będzie pozbawionych możliwości przemieszczania się

- przekonywała.

- Z drugiej strony mówimy o miejscach pracy. Praktycznie każdego dnia dostajemy informacje o tym, że kolejne zakłądy dokonują zwolnień pracowników. Ale my dzisiaj zastanawiamy się, co zrobić, zeby ten Zielony Ład dalej kontynuować i jeszcze ratować branżę samochodową, czyli de facto dokładać do czegoś, co i tak wiemy, ze będie zniszczone, bo projekt Zielony Ład prowadzi do tej katastrofy gospodarczej, konkurencyjnej

- mówiła była premier.

- Rozwiązanie jest tylko jedno. My potrzebujemy przemysłu samochodowego w Europie i ze względów społecznych i gospodarczych. Rozwiązanie jest jedno, proste. Trzeba odrzucić Zielony Ład

- zakończyła Beata Szydło.

CZYTAJ TAKŻE: Jest szansa na uratowanie Rafako?

CZYTAJ TAKŻE: "Solidarność jest naszą jedyną szansą". Pikietowali pracownicy PG Silesia

ZOBACZ TAKŻE: Mieczysław Jurek po 27 latach odchodzi z funkcji przewodniczącego ZR NSZZ "Solidarność" Pomorza Zachodniego



 

Polecane