Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 


 

POLECANE
Kto stanąłby na czele rządu technicznego? Padło nazwisko Wiadomości
Kto stanąłby na czele rządu technicznego? Padło nazwisko

Prawo i Sprawiedliwości chce utworzenia rządu technicznego. Były premier Mateusz Morawiecki wskazał, kto mógłby stanąć na jego czele.

PKP Intercity wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
PKP Intercity wydał pilny komunikat

Awaria graficznej rezerwacji miejsc w aplikacji mobilnej i eIC. PKP Intercity pracuje nad rozwiązaniem problemu – poinformowano w komunikacie.

Wiadomo, kto będzie szefem kancelarii prezydenta Karola Nawrockiego z ostatniej chwili
Wiadomo, kto będzie szefem kancelarii prezydenta Karola Nawrockiego

Prezydent elekt Karol Nawrocki na antenie Telewizji Republika zdradził, że przyszłym szefem Kancelarii Prezydenta RP będzie Paweł Szefernaker, który był szefem jego sztabu wyborczego.

Spotkanie Trump-Merz. Padła deklaracja polityka
Spotkanie Trump-Merz. Padła deklaracja

Kanclerz Niemiec Friedrich Merz przybył dziś do Białego Domu na spotkanie z prezydentem USA Donaldem Trumpem. Przywódcy rozmawiali m.in. o wojnie na Ukrainie.

Karol Nawrocki tworzy gabinet prezydenta. Ujawnił pierwsze nazwisko z ostatniej chwili
Karol Nawrocki tworzy gabinet prezydenta. Ujawnił pierwsze nazwisko

– To jest okazja, żeby powiedzieć, że rzecznikiem prasowym przyszłego prezydenta będzie dr Rafał Leśkiewicz. Wszystkich zachęcam, żeby już kontaktować się z przyszłym rzecznikiem, z przyszłym ministrem Rafałem Leśkiewiczem – poinformował prezydent elekt Karol Nawrocki.

Awaria na lotnisku Warszawa-Modlin. Jest nowy komunikat z ostatniej chwili
Awaria na lotnisku Warszawa-Modlin. Jest nowy komunikat

AKTUALIZACJA: O godz. 19:30 wszystkie systemy lotniskowe funkcjonują prawidłowo. Lotnisko Warszawa/Modlin powróciło do rutynowego trybu operacyjnego.

Zaproponowałem wsparcie. Bosak spotkał się z Nawrockim polityka
"Zaproponowałem wsparcie". Bosak spotkał się z Nawrockim

Krzysztof Bosak spotkał się z prezydentem elektem Karolem Nawrockim. Zapewnił przyszłego przywódcę Polski o wsparciu i gotowości do współpracy.

Rząd Tuska wyjeżdża na wakacje? Tak zapewnia Hołownia Wiadomości
Rząd Tuska wyjeżdża na wakacje? Tak zapewnia Hołownia

– Nie psujcie nam wakacji – stwierdził marszałek Sejmu Szymon Hołownia, odpowiadając dziennikarzom na pytanie o kwestię realizacji umowy koalicyjnej.

Dramatyczny wypadek inwestora Wisły Kraków. Jest w stanie krytycznym z ostatniej chwili
Dramatyczny wypadek inwestora Wisły Kraków. Jest w stanie krytycznym

Thomas Kokosiński, który miał zainwestować w Wisłę Kraków pięć milionów dolarów, trafił w ciężkim stanie do szpitala. Lekarze walczą o jego życie.

Kto w kancelarii prezydenta Nawrockiego? Padły nazwiska Wiadomości
Kto w kancelarii prezydenta Nawrockiego? Padły nazwiska

Prezydent elekt Karol Nawrocki wspólnie z Jarosławem Kaczyńskim ma decydować o obsadzie kluczowych stanowisk w Kancelarii Prezydenta.

REKLAMA

Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe