Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 


 

POLECANE
Skandal w Polsacie: Witalij Mazurenko przeprasza z ostatniej chwili
Skandal w Polsacie: Witalij Mazurenko przeprasza

W programie „Debata Gozdyry” na antenie Polsat News padła skandaliczna wypowiedź. Ukraiński dziennikarz z polskim obywatelstwem Witalij Mazurenko w obraźliwy sposób wyraził się o Prezydencie RP Karolu Nawrockim.

Skandal w Polsacie. Ukraiński dziennikarz obraźliwie nt. prezydenta Nawrockiego [WIDEO] z ostatniej chwili
Skandal w Polsacie. Ukraiński dziennikarz obraźliwie nt. prezydenta Nawrockiego [WIDEO]

W programie „Debata Gozdyry” na antenie Polsat News padła skandaliczna wypowiedź. Ukraiński dziennikarz Witalij Mazurenko w obraźliwy sposób odniósł się do decyzji prezydenta Karola Nawrockiego. Prowadząca program Agnieszka Gozdyra stanowczo zareagowała, oceniając jego słowa jako przekroczenie granicy. Mimo wielu szans, Mazurenko nie zdecydował się na przeprosiny ani wycofanie słów skierowanych w stronę Prezydenta RP.

Upadek Europy zaczął się wraz z powstaniem Niemiec gorące
Upadek Europy zaczął się wraz z powstaniem Niemiec

Mechanizm tego upadku jest długofalowy i strukturalny. Niemcy nigdy nie stworzyły prawdziwego imperium zamorskiego. Zamiast uczynić świat kolonią Europy, Niemcy uczyniły kolonią samą Europę.

„Sueddeutsche Zeitung”: Izrael celowo zabija dziennikarzy w Strefie Gazy z ostatniej chwili
„Sueddeutsche Zeitung”: Izrael celowo zabija dziennikarzy w Strefie Gazy

Dziennikarze w Strefie Gazie są zabijani przez Izrael, by świat nie zobaczył rozgrywającego się tam horroru - pisze we wtorek „Sueddeutsche Zeitung”. Niemiecki dziennik ocenia, że rząd Benjamina Netanjahu „prowadzi z nimi wojnę” i celowo pozbawia życia.

Zastępca Hanny Radziejowskiej w Instytucie Pileckiego zwolniony. Jest oświadczenie z ostatniej chwili
Zastępca Hanny Radziejowskiej w Instytucie Pileckiego zwolniony. Jest oświadczenie

"Dziś dowiedzieliśmy się, że mój zastępca, Mateusz Fałkowski został dyscyplinarnie zwolniony z Instytutu Pileckiego" – pisze w mediach społecznościowych sygnalistka Hanna Radziejowska, była kierownik berlińskiego oddziału Instytutu Pileckiego.

Stać was jedynie na tanie manipulacje. Spięcie Andruszkiewicza z Sikorskim na X z ostatniej chwili
"Stać was jedynie na tanie manipulacje". Spięcie Andruszkiewicza z Sikorskim na X

W sieci doszło do gorącej wymiany zdań między wiceszefem Kancelarii Prezydenta RP Adamem Andruszkiewiczem, a ministrem spraw zagranicznych Radosławem Sikorskim. Poszło o decyzję prezydenta Karola Nawrockiego, który zawetował ustawę o pomocy obywatelom Ukrainy.

Brawurowe zwycięstwo Igi Świątek w 1. rundzie wielkoszlemowego US Open z ostatniej chwili
Brawurowe zwycięstwo Igi Świątek w 1. rundzie wielkoszlemowego US Open

Iga Świątek awansowała do drugiej rundy wielkoszlemowego turnieju US Open w Nowym Jorku. Rozstawiona z numerem drugim polska tenisistka wygrała we wtorek z Kolumbijką Emilianą Arango 6:1, 6:2. Spotkanie trwało równo godzinę.

Czy Tusk przybędzie na Radę Gabinetową? Rzecznik rządu odpowiada z ostatniej chwili
Czy Tusk przybędzie na Radę Gabinetową? Rzecznik rządu odpowiada

Rzecznik rządu Adam Szłapka przekazał, że premier Donald Tusk weźmie udział w środę w zwołanej przez prezydenta Karola Nawrockiego Radzie Gabinetowej. Jak dodał, premier zabierze głos w pierwszej części spotkania, otwartej dla mediów.

Komunikat dla mieszkańców Wrocławia z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Wrocław planuje rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej na południowo-wschodnich obrzeżach miasta. Istniejąca obecnie linia tramwajowa zakończona na pętli Księże Małe zostanie wydłużona o 2,3 km – aż do granicy administracyjnej miasta.

Walka o życie konia. Zwierzę wpadło do studni Wiadomości
Walka o życie konia. Zwierzę wpadło do studni

Do nietypowej akcji straży pożarnej doszło w miejscowości Szuminka (woj. lubelskie). Strażacy przez wiele godzin walczyli o życie konia, który wpadł do studni. 

REKLAMA

Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend

Japoński koncern samochodowy Honda robi wielki krok wstecz jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych - Auta elektryczne nie przyjęły się na największych rynkach, nie będziemy w nie inwestować - informują managerowie drugiego największego producenta samochodów w Japonii i kasują z celów sprzedażowych założenie o rocznej sprzedaży przynajmniej 30 proc. aut elektrycznych do 2030 roku.
Elektryczna Honda e Honda wycofuje się z produkcji samochodów elektrycznych. To już światowy trend
Elektryczna Honda e / Wikipedia CC BY 2,0 Rutger van der Maar

Co musisz wiedzieć?

  • Honda wycofuje się z inwestycji w produkcję samochodów elektrycznych
  • Donald Trump odwołał decyzję Joe Bidena o zakazie samochodów spalinowych w USA od 2030 roku.
  • Inne koncerny motoryzacyjne również wycofują się z produkcji samochodów elektrycznych

 

Zarząd Honda Motor poinformował, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na spowolnienie popytu i skupi się na hybrydach, które są teraz znacznie bardziej popularne. Na rynek hybryd i tradycyjnych aut chce wrócić z mnóstwem odnowionych modeli.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - mówi japońskim mediom Toshihiro Mibe, dyrektor generalny koncernu tłumacząc bezprecedensową decyzję o odejściu od produkowania samochodów elektrycznych. Honda obcięła planowane inwestycje w elektryfikację i oprogramowanie do tego roku o 30 proc. do 7 bln jenów (48,4 mld dolarów).

 

Nie pierwsza marka

Jest to jedna z wielu globalnych marek samochodowych, które ograniczają inwestycje w pojazdy elektryczne ze względu na zmianę popytu na korzyść hybryd i ponieważ rządy na całym świecie łagodzą harmonogramy, aby spełnić przepisy dotyczące emisji i cele sprzedaży pojazdów elektrycznych.

Prezydent USA Donald Trump odwołał na przykład rozporządzenie wykonawcze administracji Bidena, które miało na celu zapewnienie, że wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Stanach Zjednoczonych do 2030 r. będą elektryczne.

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie, chociaż tylko trzy w USA - Civic, który jest dostępny w wersjach hatchback i sedan, Accord i CR-V. Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.
Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 mln pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 tys. sprzedanych w zeszłym roku. To również można porównać z łączną liczbą 3,8 mln pojazdów sprzedanych w zeszłym roku.

 

Chcesz bezpiecznie jeździć? Zrezygnuj z elektryka

Na początku tego miesiąca Honda ogłosiła, że wstrzymała na około dwa lata plan budowy bazy produkcyjnej pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie o wartości 15 mld dolarów kanadyjskich (10,7 mld dolarów) z powodu nieodwracalnego spowolnienia popytu na samochody elektryczne.

Powody odchodzenia kierowców od samochodów elektrycznych nie są – zdaniem strategów hondy – tajemnicą. To auta dużo droższe, za to mniej bezpieczne i o mniejszym zasięgu, niż choćby hybrydy. To dlatego ich produkcja stoi na granicy opłacalności, a w ciągu kilku lat przestanie być opłacalna w ogóle.
Honda to nie jedyny gigant rynku automotive, który wycofuje się z produkcji elektryków. W połowie maja Nissan wycofał się z planów budowy fabryki akumulatorów o wartości 1,1 mld dolarów na południowo-zachodniej wyspie Kiusiu w Japonii, zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu projektu.

W elektromobilność przestają wierzyć również europejscy producenci. Do niedawna brytyjski a dzisiaj należący do właścicieli z Indii Jaguar Land Rover odłożył plany budowy pojazdów elektrycznych w nadchodzącej fabryce o wartości 1 mld dolarów w południowych Indiach. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe