Komunikat dla mieszkańców Krakowa

Co musisz wiedzieć?
- Od 10 do 12 czerwca nastąpią w Krakowie utrudnienia związane z montażem kładki pieszo-rowerowej Kazimierz-Ludwinów.
- Zarząd Inwestycji Miejskich informuje, że zamknięcia ścieżki będą chwilowe.
- Koszt realizacji inwestycji wynosi ok. 114 mln zł.
- Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2026 roku.
Montaż kładki Kazimierz – Ludwinów
W dniach 10–12 czerwca 2025 roku mieszkańcy Krakowa oraz turyści mogą napotkać utrudnienia na dolnym bulwarze Inflanckim. W związku z montażem konstrukcji pomostów kładki pieszo-rowerowej Kazimierz – Ludwinów, ścieżka pieszo-rowerowa będzie czasowo zamykana. Zamknięcia mają charakter krótkotrwały, najczęściej kilkuminutowy.
Chwilowe zamknięcia są konieczne z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w trakcie przenoszenia konstrukcji wsporczych bezpośrednio nad ścieżką
– informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Pracownicy generalnego wykonawcy będą obecni przy dojazdach do miejsca budowy i będą na bieżąco informować użytkowników ścieżki o chwilowych zamknięciach.
- Komunikat dla mieszkańców Gdańska
- IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka
- Niemieckie firmy ruszają na Polskę
- Szansa na przekroczenie prędkości światła
- "Żaden koalicjant nie jest idealny". Polityk PSL o ewentualnej współpracy z PiS
- Nie dostali pracy, bo głosowali na Nawrockiego. Przedsiębiorca złamał prawo?
- Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej
- Był symbolem Warszawy. Zostanie zburzony
- Kolejna klęska MON: Program Orka pogrzebany. Marynarka bez okrętów podwodnych
Nowa atrakcja i udogodnienie komunikacyjne
Projektowana kładka pieszo-rowerowa połączy bulwar Inflancki (na wysokości ulic Skawińskiej i Wietora) z bulwarem Wołyńskim, w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Główne cechy obiektu to:
- długość ok. 130 metrów
- szerokość niemal 14 metrów
- trzy połączone konstrukcje, w tym środkowy pomost widokowy
- dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w żelbetowych podporach
Finansowanie i harmonogram inwestycji
Koszt realizacji inwestycji wynosi ok. 114 mln zł, z czego 65 mln zł pochodzi z dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Zakończenie prac zaplanowano na połowę 2026 roku, zgodnie z obecnym harmonogramem projektu.