Jakub Zgierski: Reforma Nowackiej wpisuje się w globalną rewolucję neomarksistowską

Jednym z filarów budowy unijnego superpaństwa ma być wspólny nadzór nad oświatą. W 2026 roku do systemu Europejskiego Obszaru Edukacyjnego (EOE) miałaby dołączyć także Polska. Oznacza to, że o kierunkach nauczania w naszym kraju w coraz większym stopniu decydować będzie Bruksela.
Wejście z napisem Altiero Spinelli
Wejście z napisem Altiero Spinelli / WIkimedia Commons

Co musisz wiedzieć:

  • Po wyborach w 2023 roku rząd Donalda Tuska, powierzając resorty edukacji, kultury i rodziny politykom lewicy z Barbarą Nowacką na czele, rozpoczął realizację projektu "Reforma26. Kompas Jutra", mającego przekształcić polską szkołę w „nowoczesną” instytucję.
  • Krytycy reformy twierdzą, że włączenie Polski do Europejskiego Obszaru Edukacyjnego oznacza utratę suwerenności w zakresie edukacji i podporządkowanie się globalnym instytucjom, takim jak Komisja Europejska, ONZ, UNESCO czy WHO.
  • Autor przedstawia reformę jako element globalnej rewolucji neomarksistowskiej.

 

Reforma26 i koniec polskiej szkoły

Po wyborach w 2023 roku nowy rząd Donalda Tuska powierzył kluczowe resorty edukacji, kultury i rodziny politykom o wyraźnie lewicowych poglądach. Minister Barbara Nowacka od początku zapowiadała głęboką reformę systemu oświaty i niestety dotrzymała słowa. Projekt „Reforma26. Kompas Jutra” ma – według MEN – przekształcić szkołę w nowoczesną instytucję dostosowaną do wyzwań XXI wieku.

Krytycy jednak ostrzegają, że to nie modernizacja, lecz ideologiczny eksperyment, który może doprowadzić do likwidacji naszego narodowego modelu edukacji.

Najpoważniejszy zarzut dotyczy właśnie włączenia Polski do EOE. To krok w stronę utraty suwerenności w kształtowaniu programów nauczania na rzecz instytucji międzynarodowych – Komisji Europejskiej czy ONZ. Te organizacje od lat forsują wizję globalnego porządku opartego na ideologii postnarodowej. Źródeł takiej integracji można szukać już w „Manifeście z Ventotene” Altiera Spinellego, który postulował powstanie jednego europejskiego państwa z własnym rządem i armią. W tym świetle zmiany w polskim szkolnictwie nie jawią się jako lokalne zjawisko, lecz element szerszego projektu.

 

Reforma a globalna rewolucja neomarksistowska

Reforma (a właściwie deforma) edukacji w wydaniu ekipy Barbary Nowackiej wpisuje się w proces, który można określić mianem globalnej rewolucji neomarksistowskiej. Jej cel sprowadza się do rozmycia tożsamości narodowych, zatarcia granic kulturowych i podporządkowania społeczeństw władzy ponadnarodowych elit. W tym systemie ogromną rolę odgrywają ONZ, UNESCO, UNICEF czy WHO, a Unia Europejska działa jako wykonawca tych idei. W efekcie dzieci i młodzież stają się obiektem eksperymentu socjotechnicznego, którego skutki mogą być trudne do odwrócenia.

Co ulegnie zmianie?

Nowa rzeczywistość edukacyjna może przynieść nie tylko zmianę programów nauczania, lecz także całkowitą redefinicję roli nauczyciela i ucznia. Szkoła ma przestać być miejscem przekazywania wiedzy o polskiej kulturze i historii, a stać się przestrzenią kształtowania „globalnych kompetencji” i postaw zgodnych z unijną wizją społeczeństwa przyszłości. Oczywiście nie będzie w niej miejsca ani na polską tradycję niepodległościową, ani chrześcijańskie dziedzictwo europejskiej cywilizacji.

Działania MEN – usuwanie z podręczników treści patriotycznych, religijnych i historycznych – prowadzą do osłabienia więzi młodych ludzi z ojczyzną. W ich miejsce wprowadzane są tzw. wartości unijne: edukacja seksualna, prawa reprodukcyjne czy różnorodność kulturowa. Chodzi o wychowanie „obywatela Europy” o nieokreślonej tożsamości, pozbawionego zakorzenienia w tradycji narodowej i podatnego na propagandę nowych elit władzy. To już nie ewolucja, lecz szeroko zakrojony projekt przebudowy naszej świadomości.

[Niektóre śródtytuły i sekcja "Co musisz wiedzieć" pochodzą od redakcji]


 

POLECANE
Żurek atakuje sąd po decyzji ws. Romanowskiego. Będzie wniosek o wyłączenie sędziego z ostatniej chwili
Żurek atakuje sąd po decyzji ws. Romanowskiego. Będzie wniosek o wyłączenie sędziego

Po decyzji sądu o uchyleniu wniosku prokuratury minister sprawiedliwości Waldemar Żurek zapowiedział kolejne działania i uderzył w uzasadnienie orzeczenia.

Tusk spotkał się z Zełenskim: Jesteś w Polsce bohaterem pilne
Tusk spotkał się z Zełenskim: "Jesteś w Polsce bohaterem"

Premier Donald Tusk publicznie podkreślał znaczenie Wołodymyra Zełenskiego i mówił o wspólnym interesie Polski i Ukrainy. W tle rozmów znalazły się m.in. miliardy euro unijnego wsparcia.

Prof. Czarnek o zarzutach dla Dworczyka: „To jest stalinizm w czystej postaci” wideo
Prof. Czarnek o zarzutach dla Dworczyka: „To jest stalinizm w czystej postaci”

„To jest stalinizm w czystej postaci” - oświadczył prof. Przemysław Czarnek, konstytucjonalista, poseł PiS odnosząc się do zarzutów postawionych przez prokuraturę Michałowi Dworczykowi.

Parlament niemieckiej Nadrenii Północnej - Westfalii usunął choinkę z sali plenarnej Wiadomości
Parlament niemieckiej Nadrenii Północnej - Westfalii usunął choinkę z sali plenarnej

Choinka ustawiona przez AfD w sali plenarnej landtagu w Düsseldorfie została usunięta na polecenie administracji parlamentu. Partia mówi o walce z symbolem Bożego Narodzenia, władze przekonują, że powodem było dbanie o ochronę parkietu.

Kreml wyda mniej na zbrojenia. „Moskwa osiągnęła granice swoich możliwości finansowych” gorące
Kreml wyda mniej na zbrojenia. „Moskwa osiągnęła granice swoich możliwości finansowych”

„Po raz pierwszy od pełnoskalowej inwazji Kreml zapowiedział redukcję środków przeznaczonych na obronę narodową” - pisze Iwona Wiśniewska, ekspert z Ośrodka Studiów Wschodnich.

Kontrole, strach i brak decyzji. Resort Żurka odpowiada ws. impasu Funduszu Sprawiedliwości z ostatniej chwili
Kontrole, strach i brak decyzji. Resort Żurka odpowiada ws. impasu Funduszu Sprawiedliwości

Ministerstwo Sprawiedliwości zabrało głos po publikacji Wirtualnej Polski, w której padły zarzuty o możliwą likwidację sieci ośrodków wsparcia dla ofiar przestępstw. Resort zapewnia, że pomoc będzie dostępna, choć przyznaje, że procedury zostały zaostrzone, a przyszłość Funduszu Sprawiedliwości jest analizowana.

„UE zdecydowała się zbankrutować z powodu Kijowa” gorące
„UE zdecydowała się zbankrutować z powodu Kijowa”

Po czwartkowym szczycie UE, na którym szefowie państw i rządów UE osiągnęli porozumienie w sprawie wspólnej pożyczki w wysokości 90 miliardów euro na finansowanie Ukrainy, szybko pojawiła się krytyka ze strony europejskiej prawicy.

Ostre słowa Putina o Kaliningradzie: „To będzie konflikt na niewidzianą dotąd skalę” polityka
Ostre słowa Putina o Kaliningradzie: „To będzie konflikt na niewidzianą dotąd skalę”

Władimir Putin ostrzegł, że każde zagrożenie dla obwodu kaliningradzkiego spotka się z bezpośrednią reakcją Rosji. Według rosyjskiego przywódcy może to doprowadzić do eskalacji konfliktu na niespotykaną dotąd skalę.

Jest miażdżące uzasadnienie sądu ws. uchylenia Europejskiego Nakazu Aresztowania dla Marcina Romanowskiego z ostatniej chwili
Jest miażdżące uzasadnienie sądu ws. uchylenia Europejskiego Nakazu Aresztowania dla Marcina Romanowskiego

Sąd Okręgowy w Warszawie uchylił Europejski Nakaz Aresztowania wydany wobec posła Marcina Romanowskiego. Pełnomocnik polityka mecenas Bartosz Lewandowski ujawnił część uzasadnienia sądu.

Mentzen do Zełenskiego pod Sejmem: Oddaj nasze 100 miliardów Wiadomości
Mentzen do Zełenskiego pod Sejmem: "Oddaj nasze 100 miliardów"

Sławomir Mentzen domaga się zasadniczej zmiany polityki wobec Ukrainy. Lider Konfederacji podkreśla, że dalsza pomoc finansowa i socjalna nie powinna być kontynuowana bez spełnienia konkretnych polskich postulatów.

REKLAMA

Jakub Zgierski: Reforma Nowackiej wpisuje się w globalną rewolucję neomarksistowską

Jednym z filarów budowy unijnego superpaństwa ma być wspólny nadzór nad oświatą. W 2026 roku do systemu Europejskiego Obszaru Edukacyjnego (EOE) miałaby dołączyć także Polska. Oznacza to, że o kierunkach nauczania w naszym kraju w coraz większym stopniu decydować będzie Bruksela.
Wejście z napisem Altiero Spinelli
Wejście z napisem Altiero Spinelli / WIkimedia Commons

Co musisz wiedzieć:

  • Po wyborach w 2023 roku rząd Donalda Tuska, powierzając resorty edukacji, kultury i rodziny politykom lewicy z Barbarą Nowacką na czele, rozpoczął realizację projektu "Reforma26. Kompas Jutra", mającego przekształcić polską szkołę w „nowoczesną” instytucję.
  • Krytycy reformy twierdzą, że włączenie Polski do Europejskiego Obszaru Edukacyjnego oznacza utratę suwerenności w zakresie edukacji i podporządkowanie się globalnym instytucjom, takim jak Komisja Europejska, ONZ, UNESCO czy WHO.
  • Autor przedstawia reformę jako element globalnej rewolucji neomarksistowskiej.

 

Reforma26 i koniec polskiej szkoły

Po wyborach w 2023 roku nowy rząd Donalda Tuska powierzył kluczowe resorty edukacji, kultury i rodziny politykom o wyraźnie lewicowych poglądach. Minister Barbara Nowacka od początku zapowiadała głęboką reformę systemu oświaty i niestety dotrzymała słowa. Projekt „Reforma26. Kompas Jutra” ma – według MEN – przekształcić szkołę w nowoczesną instytucję dostosowaną do wyzwań XXI wieku.

Krytycy jednak ostrzegają, że to nie modernizacja, lecz ideologiczny eksperyment, który może doprowadzić do likwidacji naszego narodowego modelu edukacji.

Najpoważniejszy zarzut dotyczy właśnie włączenia Polski do EOE. To krok w stronę utraty suwerenności w kształtowaniu programów nauczania na rzecz instytucji międzynarodowych – Komisji Europejskiej czy ONZ. Te organizacje od lat forsują wizję globalnego porządku opartego na ideologii postnarodowej. Źródeł takiej integracji można szukać już w „Manifeście z Ventotene” Altiera Spinellego, który postulował powstanie jednego europejskiego państwa z własnym rządem i armią. W tym świetle zmiany w polskim szkolnictwie nie jawią się jako lokalne zjawisko, lecz element szerszego projektu.

 

Reforma a globalna rewolucja neomarksistowska

Reforma (a właściwie deforma) edukacji w wydaniu ekipy Barbary Nowackiej wpisuje się w proces, który można określić mianem globalnej rewolucji neomarksistowskiej. Jej cel sprowadza się do rozmycia tożsamości narodowych, zatarcia granic kulturowych i podporządkowania społeczeństw władzy ponadnarodowych elit. W tym systemie ogromną rolę odgrywają ONZ, UNESCO, UNICEF czy WHO, a Unia Europejska działa jako wykonawca tych idei. W efekcie dzieci i młodzież stają się obiektem eksperymentu socjotechnicznego, którego skutki mogą być trudne do odwrócenia.

Co ulegnie zmianie?

Nowa rzeczywistość edukacyjna może przynieść nie tylko zmianę programów nauczania, lecz także całkowitą redefinicję roli nauczyciela i ucznia. Szkoła ma przestać być miejscem przekazywania wiedzy o polskiej kulturze i historii, a stać się przestrzenią kształtowania „globalnych kompetencji” i postaw zgodnych z unijną wizją społeczeństwa przyszłości. Oczywiście nie będzie w niej miejsca ani na polską tradycję niepodległościową, ani chrześcijańskie dziedzictwo europejskiej cywilizacji.

Działania MEN – usuwanie z podręczników treści patriotycznych, religijnych i historycznych – prowadzą do osłabienia więzi młodych ludzi z ojczyzną. W ich miejsce wprowadzane są tzw. wartości unijne: edukacja seksualna, prawa reprodukcyjne czy różnorodność kulturowa. Chodzi o wychowanie „obywatela Europy” o nieokreślonej tożsamości, pozbawionego zakorzenienia w tradycji narodowej i podatnego na propagandę nowych elit władzy. To już nie ewolucja, lecz szeroko zakrojony projekt przebudowy naszej świadomości.

[Niektóre śródtytuły i sekcja "Co musisz wiedzieć" pochodzą od redakcji]



 

Polecane