Steven Wilson prezentuje nowy album "The Future Bites"

„The Future Bites” Stevena Wilsona to eksploracja rozwoju ludzkiego mózgu w dobie internetu. To nie tylko szósty, fenomenalny album studyjny, to także portal do świata wymyślnego designu konceptualnego na najwyższym poziomie, skrojonego dla ultranowoczesnego konsumenta.
Steven Wilson Steven Wilson prezentuje nowy album
Steven Wilson / Materiały prasowe

Gdy wydane w 2017 „To The Bone” konfrontowało takie ważkie światowe tematy jak post-prawda i fake newsy, „The Future Bites” umiejscawia słuchacza w świecie uzależnień XXI wieku. Na tej płycie trwają bardzo publiczne eksperymenty mające na celu zbadanie wpływu technologii na nasze życie. Od niczym nie nadzorowanej terapii na sprzedaż, manipulujących mediów społecznościowych i utraty indywidualności, „The Future Bites” to mniej ponura wizja zbliżającej się dystopii, a wciągający opis tego, co tu i teraz.

Muzycznie „The Future Bites” lśni. Wspaniałe elektroniczne dźwięki wypaczone przez ludzką interwencję („King Ghost”), strzelista akustyka, która szybuje prosto w stratosferę („12 Things I Forgot”), nieustępliwe basowe groove’y („Follower”) i gęsty funk („Eminent Sleaze”). To najbardziej konsekwentne dokonanie w dotychczasowym dorobku Stevena Wilsona. Nagrania odbyły się w Londynie, a współproducentami krążka są sam artysta oraz David Kosten (Bat For Lashes, Everything Everything).

 

W świecie cyfrowym „The Future Bites” to otwarte drzwi do świata rządzonego przez konsumpcję, gdzie wszystko da się zmonetyzować i nic nie jest zbyt nietypowe, by nie wystawić tego na sprzedaż. Zainspirowane takimi wyjątkowymi artefaktami XXI-wiecznej cywilizacji jak blok ceramiczny Virgila Abloha czy butelkowane kanadyjskie powietrze Vitality Air, „The Future Bites” to w pełni zaprojektowany świat konsumencki (we współpracy z Baby - http://www.wearebaby.com/ - oraz Crystal Spotlight http://crystalspotlight.com/ ), który jest dostępny i uzależniający dla wszystkich, od niedzielnego fana po hardkorowego kolekcjonera.

THE FUTURE BITES – lista utworów:  
1.           UNSELF
2.           SELF
3.           KING GHOST
4.           12 THINGS I FORGOT
5.           EMINENT SLEAZE
6.           PERSONAL SHOPPER
7.           MAN OF THE PEOPLE
8.           FOLLOWER
9.           COUNT OF UNEASE

 

 

 

Promował go singiel „King Ghost”: 

,

Już sam tytuł zapowiada, że „King Ghost” to utwór cudownie nieziemski, wręcz niemożliwie piękny, który opiera się na niskim pulsującym basie oraz przeszywającym wokalu,
od którego ciężko się uwolnić. Była to pierwsza rzecz, która powstała z myślą o albumie „The Future Bites”,
a współproducentami singla są David Kostem (Everything Everything, Bat for Lashes) oraz Steven Wilson.

Do „King Ghost” powstał teledysk w reżyserii Jess Cope, która wcześniej zrealizowała klipy m.in. do utworów „The Raven That Refused To Sing”, „Routine” oraz „People Who Eat Darkness”.

 

Steven Wilson tak opowiada o najnowszym singlu:

„King Ghost” to jeden z moich ulubionych utworów z nowego albumu. Myślę, że to jedna z piękniejszych piosenek, jakie napisałem w karierze. Moc tkwi w jej prostocie. Poza perkusyjnymi dogrywkami (autorstwa Jasona Coopera z The Cure oraz Michaela Spearmana z Everything Everything), muzyka jest w pełni elektroniczna. Używam głównie analogowych klawiszy, by stworzyć rozświetlone i organiczne tony i wzory. Podobnie jak w piosence, Jess w klipie skupiła się na żywych kolorach oraz wyrażaniu emocji i myśli poprzez bardziej abstrakcyjne obrazy.

Dzięki czemu nasza współpraca weszła na nowy poziom. Efekt jest zachwycający, a ja jestem niezmiernie dumny z połączenia piosenki i wideo.

Steven Wilson

Reżyserka klipu, Jess Cope, dodaje: - Praca ze Stevenem zawsze jest wyzwaniem, ale w dobrym tego sformułowania znaczeniu. Jestem nieustannie zachwycona jego umiejętnością przesuwania granic w swojej muzyce. „King Ghost” urzekł mnie od pierwszego przesłuchania, od razu też podsunął pewne obrazki do głowy. Utwór nakłonił mnie do myślenia żywymi kolorami, wzorami i teksturami. Pracowałam z animatorem z „Routine”, razem eksplorowaliśmy wykorzystanie „rysowanej” animacji, by wyprodukować namacalne obrazki dla postaci w wideo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak muzyka i obraz idealnie się dopełniają.

Źródło: Materiały prasowe

 

 

 

 



Side 10
1. How Is Your Life Today?
2. Blackfield
3. Postcard


 

POLECANE
Szef MSZ Iranu: To deklaracja wojny Wiadomości
Szef MSZ Iranu: "To deklaracja wojny"

Irański minister spraw zagranicznych Abbas Aragczi określił atak Izraela jako deklarację wojny przeciwko Iranowi – podała agencja AFP, powołując się na oświadczenie irańskiego resortu dyplomacji.

Nie żyje Piotr Nowina-Konopka z ostatniej chwili
Nie żyje Piotr Nowina-Konopka

W wieku 76 lat odszedł Piotr Nowina-Konooka, ekonomista, działacz opozycji demokratycznej w okresie PRL, wieloletni parlamentarzysta oraz były ambasador RP przy Stolicy Apostolskiej.

Atak Izraela na Iran. Francja wzywa wszystkie strony do zachowania powściągliwości Wiadomości
Atak Izraela na Iran. Francja "wzywa wszystkie strony do zachowania powściągliwości"

Rośnie napięcie po izraelskim ataku na Iran. Minister spraw zagranicznych  tego państwa Abbas Aragczi określił naloty Izraela jako deklarację wojny przeciwko Iranowi. Z kolei armia Izraela zadeklarowała, że jest gotowa do na wielodniową konfrontację. Jednocześnie Francja i Niemcy "wzywają wszystkie strony do powściągliwości i uniknięcia wszelkiej eskalacji".

Stop dyskryminacji deweloperów!. Potężna awantura wokół Parady Równości z ostatniej chwili
"Stop dyskryminacji deweloperów!". Potężna awantura wokół Parady Równości

Na profilu Parady Równości w mediach społecznościowych pojawił się post, w którym organizatorzy wydarzenia ganią swoich obserwatorów za wytykanie im hipokryzji. Ma ona dotyczyć w opinii internautów stosunku organizatorów Parady Równości do firm deweloperskich, sponsorujących tegoroczny marsz, jak również innych potężnych, kapitalistycznych korporacji, których działalność jest sprzeczna z ideałami głoszonymi przez lewicę, wspierającą wydarzenie.

Służby znalazły czarną skrzynkę indyjskiego Dreamlinera. Co mogło być powodem katastrofy? [Wideo] z ostatniej chwili
Służby znalazły czarną skrzynkę indyjskiego Dreamlinera. Co mogło być powodem katastrofy? [Wideo]

Indyjskie media doniosły, że znaleziono czarną skrzynkę samolotu Boeinga 787-8 Dreamliner, który rozbił się w mieście Ahmadabad. Katastrofę przeżył jeden pasażer spośród 242 osób na pokładzie. Jakie mogły być przypuszczalne przyczyny tragedii?  

Egipskie lotniska w stanie najwyższej gotowości. Linie lotnicze tną rejsy z ostatniej chwili
Egipskie lotniska w stanie najwyższej gotowości. Linie lotnicze tną rejsy

W cieniu izraelskiego uderzenia na Iran Egipt uruchamia plan bezpieczeństwa – najważniejsze lotniska w kraju postawiono w stan podwyższonej gotowości. Władze nie ukrywają, że chodzi o przygotowanie infrastruktury na możliwe skutki regionalnego konfliktu.

W Toruniu nie powstanie Centrum Integracji Cudzoziemców. Burza po próbie zabójstwa kobiety przez imigranta Wiadomości
W Toruniu nie powstanie Centrum Integracji Cudzoziemców. Burza po próbie zabójstwa kobiety przez imigranta

Przewodniczący Rady Miasta Torunia Łukasz Walkusz poinformował w czwartek, że w mieście nie powstanie Centrum Integracji Cudzoziemców. Informacja pojawiła się zaraz po tym, jak 19-letni Wenezuelczyk usiłował zamordować 24-letnią mieszkankę Torunia.

Brytyjskie media: Ukraina chce wydobywać gaz łupkowy. Odwierty w rejonie Lwów–Lublin  Wiadomości
Brytyjskie media: Ukraina chce wydobywać gaz łupkowy. Odwierty w rejonie Lwów–Lublin

Kijów chce po wojnie zostać głównym europejskim eksporterem gazu łupkowego – podał brytyjski „The Telegraph”. Jedną z lokalizacji odwiertów ma być rejon Lwów–Lublin, blisko granicy z Polską. – To wstępne informacje, mające zainteresować inwestorów – mówi prof. Krzysztof Szamałek. Ukraina przeprowadziła już próbne odwierty. Czy obok ukraińskich testowanych złóż są również polskie zasoby gazu łupkowego?

Bliski Wschód w chaosie. Cztery kraje zamknęły przestrzeń powietrzną z ostatniej chwili
Bliski Wschód w chaosie. Cztery kraje zamknęły przestrzeń powietrzną

W piątkową noc Izrael przeprowadził bezprecedensowy atak na terytorium Iranu – celem były strategiczne obiekty wojskowe i nuklearne, m.in. zakład wzbogacania uranu w Natanz oraz kompleksy Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej.

Wipler o decyzji SN o ponownym przeliczeniu głosów: To bez znaczenia polityka
Wipler o decyzji SN o ponownym przeliczeniu głosów: "To bez znaczenia"

Polityk Konfederacji Przemysław Wipler w programie ''Graffiti'' na antenie Polsatu ostro skomentował decyzję Sądu Najwyższego o ponownym przeliczeniu głosów z II tury wyborów prezydenckich. Jego zdaniem inicjatywa jest czysto symboliczna i nie ma szans wpłynąć na wynik wyborów.

REKLAMA

Steven Wilson prezentuje nowy album "The Future Bites"

„The Future Bites” Stevena Wilsona to eksploracja rozwoju ludzkiego mózgu w dobie internetu. To nie tylko szósty, fenomenalny album studyjny, to także portal do świata wymyślnego designu konceptualnego na najwyższym poziomie, skrojonego dla ultranowoczesnego konsumenta.
Steven Wilson Steven Wilson prezentuje nowy album
Steven Wilson / Materiały prasowe

Gdy wydane w 2017 „To The Bone” konfrontowało takie ważkie światowe tematy jak post-prawda i fake newsy, „The Future Bites” umiejscawia słuchacza w świecie uzależnień XXI wieku. Na tej płycie trwają bardzo publiczne eksperymenty mające na celu zbadanie wpływu technologii na nasze życie. Od niczym nie nadzorowanej terapii na sprzedaż, manipulujących mediów społecznościowych i utraty indywidualności, „The Future Bites” to mniej ponura wizja zbliżającej się dystopii, a wciągający opis tego, co tu i teraz.

Muzycznie „The Future Bites” lśni. Wspaniałe elektroniczne dźwięki wypaczone przez ludzką interwencję („King Ghost”), strzelista akustyka, która szybuje prosto w stratosferę („12 Things I Forgot”), nieustępliwe basowe groove’y („Follower”) i gęsty funk („Eminent Sleaze”). To najbardziej konsekwentne dokonanie w dotychczasowym dorobku Stevena Wilsona. Nagrania odbyły się w Londynie, a współproducentami krążka są sam artysta oraz David Kosten (Bat For Lashes, Everything Everything).

 

W świecie cyfrowym „The Future Bites” to otwarte drzwi do świata rządzonego przez konsumpcję, gdzie wszystko da się zmonetyzować i nic nie jest zbyt nietypowe, by nie wystawić tego na sprzedaż. Zainspirowane takimi wyjątkowymi artefaktami XXI-wiecznej cywilizacji jak blok ceramiczny Virgila Abloha czy butelkowane kanadyjskie powietrze Vitality Air, „The Future Bites” to w pełni zaprojektowany świat konsumencki (we współpracy z Baby - http://www.wearebaby.com/ - oraz Crystal Spotlight http://crystalspotlight.com/ ), który jest dostępny i uzależniający dla wszystkich, od niedzielnego fana po hardkorowego kolekcjonera.

THE FUTURE BITES – lista utworów:  
1.           UNSELF
2.           SELF
3.           KING GHOST
4.           12 THINGS I FORGOT
5.           EMINENT SLEAZE
6.           PERSONAL SHOPPER
7.           MAN OF THE PEOPLE
8.           FOLLOWER
9.           COUNT OF UNEASE

 

 

 

Promował go singiel „King Ghost”: 

,

Już sam tytuł zapowiada, że „King Ghost” to utwór cudownie nieziemski, wręcz niemożliwie piękny, który opiera się na niskim pulsującym basie oraz przeszywającym wokalu,
od którego ciężko się uwolnić. Była to pierwsza rzecz, która powstała z myślą o albumie „The Future Bites”,
a współproducentami singla są David Kostem (Everything Everything, Bat for Lashes) oraz Steven Wilson.

Do „King Ghost” powstał teledysk w reżyserii Jess Cope, która wcześniej zrealizowała klipy m.in. do utworów „The Raven That Refused To Sing”, „Routine” oraz „People Who Eat Darkness”.

 

Steven Wilson tak opowiada o najnowszym singlu:

„King Ghost” to jeden z moich ulubionych utworów z nowego albumu. Myślę, że to jedna z piękniejszych piosenek, jakie napisałem w karierze. Moc tkwi w jej prostocie. Poza perkusyjnymi dogrywkami (autorstwa Jasona Coopera z The Cure oraz Michaela Spearmana z Everything Everything), muzyka jest w pełni elektroniczna. Używam głównie analogowych klawiszy, by stworzyć rozświetlone i organiczne tony i wzory. Podobnie jak w piosence, Jess w klipie skupiła się na żywych kolorach oraz wyrażaniu emocji i myśli poprzez bardziej abstrakcyjne obrazy.

Dzięki czemu nasza współpraca weszła na nowy poziom. Efekt jest zachwycający, a ja jestem niezmiernie dumny z połączenia piosenki i wideo.

Steven Wilson

Reżyserka klipu, Jess Cope, dodaje: - Praca ze Stevenem zawsze jest wyzwaniem, ale w dobrym tego sformułowania znaczeniu. Jestem nieustannie zachwycona jego umiejętnością przesuwania granic w swojej muzyce. „King Ghost” urzekł mnie od pierwszego przesłuchania, od razu też podsunął pewne obrazki do głowy. Utwór nakłonił mnie do myślenia żywymi kolorami, wzorami i teksturami. Pracowałam z animatorem z „Routine”, razem eksplorowaliśmy wykorzystanie „rysowanej” animacji, by wyprodukować namacalne obrazki dla postaci w wideo. Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak muzyka i obraz idealnie się dopełniają.

Źródło: Materiały prasowe

 

 

 

 



Side 10
1. How Is Your Life Today?
2. Blackfield
3. Postcard



 

Polecane
Emerytury
Stażowe