Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin

- Celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym - napisano na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
 Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin
/ Screen Twitter/Centrum Unijnych Projektów Transportowych

- To strategiczna inwestycja, dzięki której za dwa lata do szczecińskiego portu będą mogły zawijać statki o dwukrotnie większej ładowności, niż dotychczas. Projekt modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra rozpoczął się w 2000 roku i został podzielony na trzy etapy. W chwili obecnej realizowany jest trzeci, największy i najbardziej czasochłonny etap, czyli dostosowanie toru do głębokości 12,5 metra na odcinku około 62 km.

- poinformowano w nagraniu wideo zamieszczonym na profilu Centrum Unijnych Projektów Transportowych na Twitterze.

Na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych można przeczytać, że "celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym".

"Zgodnie z założeniami, projekt przyczyni się również do usprawnienia nawigacji statków po torze wodnym i zwiększenie przepustowości toru spowodowane obniżeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kolejki statków na torze wodnym".

Wskazano również, że "modernizacja toru to też znaczne korzyści dla mieszkańców regionu. Szacunki twierdzą, że zwiększenie przepustowości stworzy potrzebę nowych miejsc pracy, pozwoli przyciągnąć nowych inwestorów przyczyni się do obniżenia kosztów transportu morskiego i poszerzenia skali działalności okolicznych portów, zwłaszcza portu w Szczecinie".

"Dofinansowanie unijne w ramach projektu wynosi ponad 1,2 mld złotych przy całkowitej wartości ponad 1,9 mld".

 

 

 


 

POLECANE
Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy pilne
Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy

Senat przyjął zmiany w Prawie o ruchu drogowym. Nowe przepisy wprowadzają obowiązek jazdy w kasku dla osób do 16. roku życia korzystających z rowerów i elektrycznych hulajnóg. Przywracają też możliwość uzyskania prawa jazdy w wieku 17 lat.

Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli” z ostatniej chwili
Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli”

Prezydent Karol Nawrocki sprzeciwił się zmianom w prawie, które – jak ocenił – mogłyby osłabić ochronę Polaków przed nieuczciwymi działaniami ubezpieczycieli. Jednocześnie podpisał dwie inne ustawy: zdrowotną i wspierającą polskich rybaków.

Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina z ostatniej chwili
Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina

Komisja działająca w amerykańskim Kongresie, badająca sprawę przestępcy seksualnego Jeffreya Epsteina, zwróciła się w czwartek do Andrzeja Mountbattena Windsora, byłego brytyjskiego księcia Yorku, z prośbą o poddanie się przesłuchaniu w sprawie prowadzonego śledztwa.

Polska powinna posiadać broń jądrową tylko u nas
Polska powinna posiadać broń jądrową

Polska jest nadal postrzegana przez władze na Kremlu jako „bliska zagranica” i obszar ekspansji. Rozmieszczenie głowic nuklearnych na naszym terytorium postawiłoby granicę imperialnym zakusom Putina i całej kliki kagiebistów, którzy rządzą państwem rosyjskim.

Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka z ostatniej chwili
Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka

– Szykuję się na ciężką bitwę. Zdecydowałem się przynajmniej na ten moment zostać w Budapeszcie, korzystając z pomocy i przyjaźni naszych bratanków Węgrów – mówił Zbigniew Ziobro podczas rozmowy z telewizją wPolsce24. Były minister sprawiedliwości tłumaczył, że wyjazd miał związek z obawą przed prowokacją, która mogłaby uniemożliwić mu publiczną reakcję na decyzję komisji sejmowej.

Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo rasistowską reklamę dżinsów American Eagle gorące
Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo "rasistowską" reklamę dżinsów American Eagle

W lipcu tego roku amerykańska gwiazda Sydney Sweeney wystąpiła w reklamie dżinsów American Eagle. Reklama wywołała potężną awanturę, ponieważ niektórzy odczytali ją jako "rasistowską". Dzisiaj w programie magazynu mody męskiej GQ Sweeney odmówiła przeprosin.

Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry z ostatniej chwili
Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry

Były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro ma usłyszeć 26 zarzutów dotyczących – według śledczych – "sprzeniewierzenia publicznych środków". Komisja Regulaminowa, Spraw Poselskich i Immunitetowych poparła wniosek prokuratury o uchylenie jego immunitetu. Ostateczna decyzja należy teraz do Sejmu.

Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty? z ostatniej chwili
Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty?

Nieudane negocjacje z amerykańskim sekretarzem stanu Marco Rubio, a co za tym idzie odwołanie szczytu Trump-Putin, miały przesądzić o losie Siergieja Ławrowa. Po ponad dwóch dekadach na czele rosyjskiego MSZ, 76-letni dyplomata został odsunięty od kluczowych zadań, a jego miejsce w strukturach władzy zaczyna zajmować nowy człowiek Kremla.

Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu z ostatniej chwili
Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu

Niemiecki przemysł stalowy znajduje się w kryzysie zagrażającym jego istnieniu - ocenił w czwartek kanclerz Niemiec Friedrich Merz. Opowiadając się za protekcjonistycznymi rozwiązaniami, stwierdził że czasy wolnego rynku „niestety minęły”.

Ukraińskie słodycze zalewają Europę. Polska w czołówce odbiorców Wiadomości
Ukraińskie słodycze zalewają Europę. Polska w czołówce odbiorców

Średnia wartość tony ukraińskich słodyczy sięgnęła 3084 dolarów – to o jedną czwartą więcej niż przed wojną. Mimo zniszczeń i zamknięcia części zakładów branża cukiernicza na Ukrainie odbudowuje się i coraz śmielej podbija rynki Unii Europejskiej, w tym Polski.

REKLAMA

Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin

- Celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym - napisano na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
 Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin
/ Screen Twitter/Centrum Unijnych Projektów Transportowych

- To strategiczna inwestycja, dzięki której za dwa lata do szczecińskiego portu będą mogły zawijać statki o dwukrotnie większej ładowności, niż dotychczas. Projekt modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra rozpoczął się w 2000 roku i został podzielony na trzy etapy. W chwili obecnej realizowany jest trzeci, największy i najbardziej czasochłonny etap, czyli dostosowanie toru do głębokości 12,5 metra na odcinku około 62 km.

- poinformowano w nagraniu wideo zamieszczonym na profilu Centrum Unijnych Projektów Transportowych na Twitterze.

Na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych można przeczytać, że "celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym".

"Zgodnie z założeniami, projekt przyczyni się również do usprawnienia nawigacji statków po torze wodnym i zwiększenie przepustowości toru spowodowane obniżeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kolejki statków na torze wodnym".

Wskazano również, że "modernizacja toru to też znaczne korzyści dla mieszkańców regionu. Szacunki twierdzą, że zwiększenie przepustowości stworzy potrzebę nowych miejsc pracy, pozwoli przyciągnąć nowych inwestorów przyczyni się do obniżenia kosztów transportu morskiego i poszerzenia skali działalności okolicznych portów, zwłaszcza portu w Szczecinie".

"Dofinansowanie unijne w ramach projektu wynosi ponad 1,2 mld złotych przy całkowitej wartości ponad 1,9 mld".

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe