Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.


 

POLECANE
Nowy gatunek dinozaura odkryty na brytyjskiej wyspie z ostatniej chwili
Nowy gatunek dinozaura odkryty na brytyjskiej wyspie

Brytyjscy naukowcy poinformowali o odkryciu nowego gatunku dinozaura Istiorachis macaruthurae, żyjącego 125 mln lat temu na wyspie Wight przy południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii. Zwierzę charakteryzowało się kolczastymi wyrostkami na grzbiecie i ogonie, które przypominają żagiel.

Bunt warszawskich prokuratorów Wiadomości
Bunt warszawskich prokuratorów

Prokuratorzy z Warszawy przyjęli uchwałę, w której domagają się zmian w funkcjonowaniu prokuratury. Chcą, aby rozdzielono funkcję Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego oraz by prokuratura miała własny budżet. Według nich tylko takie rozwiązania mogą zagwarantować niezależność i apolityczność instytucji.

Żandarmeria w domu Macierewicza. Były minister oczekuje na przesłuchanie Wiadomości
Żandarmeria w domu Macierewicza. Były minister oczekuje na przesłuchanie

Jak poinformowała niezalezna.pl, w domu Antoniego Macierewicza, byłego ministra obrony narodowej i przewodniczącego podkomisji smoleńskiej, pojawili się dziś funkcjonariusze Żandarmerii Wojskowej. Celem ich wizyty było doręczenie wezwania na przesłuchanie do prokuratury.

Burza w Pałacu Buckingham. Król Karol III stawia warunek synowi Wiadomości
Burza w Pałacu Buckingham. Król Karol III stawia warunek synowi

W brytyjskich mediach znów głośno o księciu Harrym i jego relacjach z rodziną królewską. Według doniesień, w lipcu odbyło się dyskretne spotkanie doradców obu stron, aby sprawdzić, czy po latach napięć możliwe jest pojednanie.

Krzysztof Ruchniewicz może wylecieć z Instytutu Pileckiego z ostatniej chwili
Krzysztof Ruchniewicz może wylecieć z Instytutu Pileckiego

Ministerstwo kultury chce wymienić obecnego dyrektora Instytutu Pileckiego prof. Krzysztofa Ruchniewicza. Na razie nikt tej oferty nie przyjął – informuje publicysta Piotr Zaremba.

Atak nożownika w Chorzowie. Nie żyje mężczyzna z ostatniej chwili
Atak nożownika w Chorzowie. Nie żyje mężczyzna

Na jednej z ulic w Chorzowie doszło do dramatycznych wydarzeń. Około godziny 14.15 na ul. Siemianowickiej, w pobliżu przystanku autobusowego, mężczyzna został zaatakowany nożem.

Nie żyje gwiazdor TikToka i Youtube. Miał 28 lat Wiadomości
Nie żyje gwiazdor TikToka i Youtube. Miał 28 lat

Nie żyje Malik Taylor, znany w internecie z analiz popkulturowych i komediowych filmów. Zginął w wieku 28 lat w wypadku samochodowym w Charlotte w Karolinie Północnej.

Akt oskarżenia wobec prof. Cenckiewicza. Historyk reaguje z ostatniej chwili
Akt oskarżenia wobec prof. Cenckiewicza. Historyk reaguje

– Znam całość akt postępowania - jawne i tajne, i ze zdumieniem stwierdziłem, że jestem "wielkim nieobecnym" w śledztwie a przez to jeszcze bardziej przekonanym, że sprawa ma jedynie wymiar polityczny i jest powodowana zemstą – stwierdził w piątek prof. Sławomir Cenckiewicz.

Rekordowo niski stan Wisły. Eksperci alarmują z ostatniej chwili
Rekordowo niski stan Wisły. Eksperci alarmują

Na stacji hydrologicznej Warszawa-Bulwary w piątek ponownie odnotowano historycznie niski poziom Wisły. Woda miała zaledwie 11 centymetrów. To powtórzenie rekordu z 8 lipca br., kiedy zanotowano tam dokładnie taki sam wynik.

Straż Graniczna wydała pilny komunikat z ostatniej chwili
Straż Graniczna wydała pilny komunikat

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej ujawnili w czwartek ponad 130 prób nielegalnego przekroczenia granicy polsko-białoruskiej. Największa z grup migrantów liczyła ponad 50 osób.

REKLAMA

Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe