PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.


 

POLECANE
Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

Rzeczpospolita: Złe prognozy przemysłu motoryzacyjnego z ostatniej chwili
"Rzeczpospolita": Złe prognozy przemysłu motoryzacyjnego

Perspektywy polskiego przemysłu motoryzacyjnego szybko się pogarszają. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odsetek szefów firm tego sektora przewidujących spadki produkcji wzrósł pięciokrotnie - informuje w środowym wydaniu "Rzeczpospolita".

Kandydat PiS na prezydenta. Nowe informacje z ostatniej chwili
Kandydat PiS na prezydenta. Nowe informacje

Decyzja o przeprowadzeniu prawyborów kandydata na prezydenta w Prawie i Sprawiedliwości jest coraz bliżej - twierdzą źródła PAP w PiS. Jeśli ten scenariusz by się zmaterializował, to działacze najprawdopodobniej będą wybierać kandydata spośród trzech osób.

Moje zakazane piosenki. Jan Pietrzak zaprasza! Wiadomości
"Moje zakazane piosenki". Jan Pietrzak zaprasza!

Jana Pietrzaka nie trzeba nikomu przedstawiać. Teraz znamienity artysta wychodzi do Państwa z propozycją dwóch nietuzinkowych koncertów i jednej znakomitej książki.

Parafianie stanęli w obronie proboszcza. Przyjechało pięć radiowozów z ostatniej chwili
Parafianie stanęli w obronie proboszcza. Przyjechało pięć radiowozów

Jak donosi lokalny gorzowski serwis gorzowianin.com, na cmentarzu komunalnym przy ul. Żwirowej w Gorzowie doszło do awantury pomiędzy policją, która zatrzymała księdza do kontroli, a żałobnikami, którzy po pogrzebie zmierzali na stypę. 

Powrót do tej polityki będzie dla Polski katastrofą tylko u nas
Powrót do tej polityki będzie dla Polski katastrofą

Co łączy spotkanie liderów czterech zachodnich państw w 2024 roku z rozmowami w Mińsku ws. Ukrainy w 2015 roku? To pokaz politycznej abdykacji Ameryki w Europie. Która zawsze prowadzi do nieszczęść dla naszej części kontynentu zwłaszcza. Ekskluzywne spotkanie Bidena z liderami Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii właśnie w Berlinie, bez udziału np. Polski, Włoch czy Ukrainy, to zapowiedź polityki, jaką prowadzić będzie w Europie Kamala Harris. Oczywiście jeśli wygra wybory prezydenckie.

Hennig-Kloska o spadku sprzedaży detalicznej. To dobrze dla klimatu z ostatniej chwili
Hennig-Kloska o spadku sprzedaży detalicznej. "To dobrze dla klimatu"

Katastrofalne dane ze sklepów o wynikach sprzedaży detalicznej we wrześniu zaskoczyły dzisiaj ekspertów w całej Polsce. Optymistycznie w sprawie wypowiedziała się jednak minister klimatu Paulina Hennig-Kloska, która stwierdziła, że spada sprzedaż produktów "takich, bez których czasami możemy się obyć", a poza tym, to "dobrze dla klimatu". 

Zbigniew Kuźmiuk: Trwają przygotowania do likwidacji „800 plus” z ostatniej chwili
Zbigniew Kuźmiuk: Trwają przygotowania do likwidacji „800 plus”

Rząd Tuska przesłał do Sejmu coroczne sprawozdanie z wykonywania ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci za rok 2023, w którym znalazły się między innymi tezy, że program 800 plus „miał ograniczony wpływ na dzietność”, oraz że „program prawdopodobnie przyczynił się do niewielkiego wzrostu urodzeń w pierwszych latach po wprowadzeniu świadczenia”. 

Karambol na S7. Adwokat oskarżonego kierowcy zabiera głos z ostatniej chwili
Karambol na S7. Adwokat oskarżonego kierowcy zabiera głos

W rozmowie z Onetem obrońca kierowcy oskarżonego o spowodowanie katastrofy lądowej na S7 mecenas Marek Wasilewski zabrał głos ws. okoliczności wypadku i stanu swojego klienta.

RPO do premiera: To założenie jest pozbawione podstaw z ostatniej chwili
RPO do premiera: To założenie jest pozbawione podstaw

Pozbawione podstaw jest przyjmowanie założenia, iż osoby powołane na stanowiska sędziowskie od 2018 r. nie są sędziami, a wydawane przez nich orzeczenia są orzeczeniami nieistniejącymi - napisał Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek w stanowisku przesłanym do premiera Donalda Tuska.

REKLAMA

PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe