PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.


 

POLECANE
Wybrałam najtrudniejszą opcję. Doda wydała oświadczenie z ostatniej chwili
"Wybrałam najtrudniejszą opcję". Doda wydała oświadczenie

Doda, jedna z największych gwiazd polskiego show-biznesu, zabrała głos na Instagramie. Piosenkarka postanowiła poruszyć temat hejtu.

Niemcy: płonie ośrodek dla imigrantów. Trwa akcja służb z ostatniej chwili
Niemcy: płonie ośrodek dla imigrantów. Trwa akcja służb

Poważny pożar w centralnym ośrodku dla imigrantów w mieście Vogelsang w Eifel. Zatrzymano 35-latka podejrzanego o dokonanie podpalenia.

Nigdy więcej tak nie mów. Burza w Pałacu Buckingham z ostatniej chwili
"Nigdy więcej tak nie mów". Burza w Pałacu Buckingham

Relacje między księciem Harrym a jego ojcem, królem Karolem III, od dawna pozostają napięte. W szczególności wydarzenia z 8 września 2022 roku, gdy rodzina królewska żegnała królową Elżbietę II, ujawniły poważny konflikt wśród arystokratów. 

Emocje w Las Vegas. Poznaliśmy mistrza świata Formuły 1 z ostatniej chwili
Emocje w Las Vegas. Poznaliśmy mistrza świata Formuły 1

Holender Max Verstappen (Red Bull) zapewnił sobie czwarty z rzędu i czwarty w karierze tytuł mistrza świata Formuły 1.

Córki widziały, jak piję, bardzo tego żałuję – znany aktor szczerze o swoim nałogu Wiadomości
Córki widziały, jak piję, bardzo tego żałuję – znany aktor szczerze o swoim nałogu

Przed laty był jednym z najbardziej rozchwytywanych aktorów młodego pokolenia, lecz w pewnym momencie zniknął z showbiznesu. Co stało za tym nagłym zwrotem?

Lewica deklaruje, że wystawi w wyborach „czarnego konia” z ostatniej chwili
Lewica deklaruje, że wystawi w wyborach „czarnego konia”

Skład kandydatów głównych ugrupowań polskiej sceny polityczne do wyścigu o prezydencki fotel już jest znany, dzisiaj swoją propozycję przedstawi PiS. Robert Biedroń zapowiedział, że kandydatka jego partii zostanie przedstawiona dopiero w połowie grudnia.

Rzecznik Policji: Śmierć naszego Kolegi jest ogromną tragedią dla całej formacji z ostatniej chwili
Rzecznik Policji: Śmierć naszego Kolegi jest ogromną tragedią dla całej formacji

Wczoraj po południu przy ulicy Inżynierskiej 6, na warszawskiej Pradze Północ, policjanci podjęli interwencję w stosunku do agresywnym mężczyzny, który groził postronnym osobom maczetą. Podczas próby zatrzymania mężczyzny jeden z funkcjonariuszy użył broni służbowej, na skutek czego ranny został policjant, który w wyniku obrażeń zmarł.

Polka na podium Pucharu Świata pilne
Polka na podium Pucharu Świata

Julia Walczyk-Klimaszyk zajęła trzecie miejsce w pierwszych w nowym sezonie zawodach Pucharu Świata florecistek w Tunisie. W półfinale uległa utytułowanej Włoszce Ariannie Errigo 10:15.

Black Friday – jak zmanipulować konsumenta Wiadomości
Black Friday – jak zmanipulować konsumenta

Polacy z entuzjazmem przyjęli tradycję Black Friday, który zgodnie z amerykańskim zwyczajem obchodzony jest w piątek następujący po Dniu Dziękczynienia. W tym roku czarnopiątkowe szaleństwo ma swoje apogeum 29 listopada.

Kto chciałby sojuszu PiS-Konfederacja? Nowy sondaż polityka
Kto chciałby sojuszu PiS-Konfederacja? Nowy sondaż

- Porozumienia nie chce duża część polityków PiS i Konfederacji, a sympatycy pozostają pod ich wpływem. Gdyby zmieniło się nastawienie góry, wyborcy też chętniej widzieliby taką koalicję – komentuje wyniki sondażu politolog Marcin Palade.

REKLAMA

PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe