Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.


 

POLECANE
Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat pilne
Niespokojnie na granicy. Straż Graniczna wydała komunikat

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej.

Rzeczpospolita: Złe prognozy przemysłu motoryzacyjnego z ostatniej chwili
"Rzeczpospolita": Złe prognozy przemysłu motoryzacyjnego

Perspektywy polskiego przemysłu motoryzacyjnego szybko się pogarszają. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odsetek szefów firm tego sektora przewidujących spadki produkcji wzrósł pięciokrotnie - informuje w środowym wydaniu "Rzeczpospolita".

Kandydat PiS na prezydenta. Nowe informacje z ostatniej chwili
Kandydat PiS na prezydenta. Nowe informacje

Decyzja o przeprowadzeniu prawyborów kandydata na prezydenta w Prawie i Sprawiedliwości jest coraz bliżej - twierdzą źródła PAP w PiS. Jeśli ten scenariusz by się zmaterializował, to działacze najprawdopodobniej będą wybierać kandydata spośród trzech osób.

Moje zakazane piosenki. Jan Pietrzak zaprasza! Wiadomości
"Moje zakazane piosenki". Jan Pietrzak zaprasza!

Jana Pietrzaka nie trzeba nikomu przedstawiać. Teraz znamienity artysta wychodzi do Państwa z propozycją dwóch nietuzinkowych koncertów i jednej znakomitej książki.

Parafianie stanęli w obronie proboszcza. Przyjechało pięć radiowozów z ostatniej chwili
Parafianie stanęli w obronie proboszcza. Przyjechało pięć radiowozów

Jak donosi lokalny gorzowski serwis gorzowianin.com, na cmentarzu komunalnym przy ul. Żwirowej w Gorzowie doszło do awantury pomiędzy policją, która zatrzymała księdza do kontroli, a żałobnikami, którzy po pogrzebie zmierzali na stypę. 

Powrót do tej polityki będzie dla Polski katastrofą tylko u nas
Powrót do tej polityki będzie dla Polski katastrofą

Co łączy spotkanie liderów czterech zachodnich państw w 2024 roku z rozmowami w Mińsku ws. Ukrainy w 2015 roku? To pokaz politycznej abdykacji Ameryki w Europie. Która zawsze prowadzi do nieszczęść dla naszej części kontynentu zwłaszcza. Ekskluzywne spotkanie Bidena z liderami Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii właśnie w Berlinie, bez udziału np. Polski, Włoch czy Ukrainy, to zapowiedź polityki, jaką prowadzić będzie w Europie Kamala Harris. Oczywiście jeśli wygra wybory prezydenckie.

Hennig-Kloska o spadku sprzedaży detalicznej. To dobrze dla klimatu z ostatniej chwili
Hennig-Kloska o spadku sprzedaży detalicznej. "To dobrze dla klimatu"

Katastrofalne dane ze sklepów o wynikach sprzedaży detalicznej we wrześniu zaskoczyły dzisiaj ekspertów w całej Polsce. Optymistycznie w sprawie wypowiedziała się jednak minister klimatu Paulina Hennig-Kloska, która stwierdziła, że spada sprzedaż produktów "takich, bez których czasami możemy się obyć", a poza tym, to "dobrze dla klimatu". 

Zbigniew Kuźmiuk: Trwają przygotowania do likwidacji „800 plus” z ostatniej chwili
Zbigniew Kuźmiuk: Trwają przygotowania do likwidacji „800 plus”

Rząd Tuska przesłał do Sejmu coroczne sprawozdanie z wykonywania ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci za rok 2023, w którym znalazły się między innymi tezy, że program 800 plus „miał ograniczony wpływ na dzietność”, oraz że „program prawdopodobnie przyczynił się do niewielkiego wzrostu urodzeń w pierwszych latach po wprowadzeniu świadczenia”. 

Karambol na S7. Adwokat oskarżonego kierowcy zabiera głos z ostatniej chwili
Karambol na S7. Adwokat oskarżonego kierowcy zabiera głos

W rozmowie z Onetem obrońca kierowcy oskarżonego o spowodowanie katastrofy lądowej na S7 mecenas Marek Wasilewski zabrał głos ws. okoliczności wypadku i stanu swojego klienta.

RPO do premiera: To założenie jest pozbawione podstaw z ostatniej chwili
RPO do premiera: To założenie jest pozbawione podstaw

Pozbawione podstaw jest przyjmowanie założenia, iż osoby powołane na stanowiska sędziowskie od 2018 r. nie są sędziami, a wydawane przez nich orzeczenia są orzeczeniami nieistniejącymi - napisał Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek w stanowisku przesłanym do premiera Donalda Tuska.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe