Polityka w sieci: Jak sieć reaguje na ograniczenie handlu w niedziele

ANALIZA
Metodologia
 
Poniższa analiza dotyczy obecności w mediach społecznościowych wzmianek na temat niedzieli wolnych od handlu. Okres badania danych 01.2017 - 05.2017.
Definicje:
Zasięg w sieci: Liczba osób w sieci, do których mogła dotrzeć dana informacja.
Interakcje: Czynności wykonywane w mediach społecznościowych: Polubienie, Komentarz, Udostępnienie.

 
#zakazhandlu czyli co sieć wie ?
 
Zebrane dane wskazują, że w analizowanym okresie 01.2017-05.2017 temat wywołał ogromną liczbę wzmianek, interakcji oraz uzyskał ogromny zasięg w sieci. Warto zwrócić uwagę, że ekwiwalent reklamowy (czyli koszty jakie trzeba by byłoby ponieść, aby tak mocno wypromować akcję) wyniósł 13,5MLN PLN


Dane jednoznacznie wskazują, że o akcji #zakazhanldu wie praktycznie każdy użytkownik sieci.
 

Szczegółowa analiza źródeł dyskusji wskazuję, że kluczową rolę w dystrybucji treści związanych z tematem odgrywa Facebook.


Warto zaznaczyć, że obecnie Facebook to największy kanał mediów społecznościowych w Polsce. Analiza danych wskazuje, że najwięcej interakcji oraz zasięgu w temacie #zakazhandlu zbudowano właśnie w tym kanale.



Tak duża liczba interakcji, w tym ponad 265K komentarzy, może wskazywać na ogromne emocje oraz możliwość dużej manipulacji tematem.

Analiza zainteresowania tematem wskazuje na bardzo dynamiczny przyrost.

 

Zainteresowanie goegraficzne

 
 
 
Kluczowe pytania.
 
 
 
 
Suma wzmianek w badanym okresie: 77


Największe zainteresowanie tematem wypadało w okresie 9.2016 - prawie 13,5MLN / 56K liczba wzmianek oraz 03.02017 - 9,5MLN. / 38K liczba wzmianek
 
 
Interakcje w analizowanym okresie


Tak duża liczba komentarzy może sugerować, że temat budzi ogromne emocje wśród użytkowników sieci.


Płeć użytkowników biorących udział w dyskusji
 
 
Szczegółowa analiza kanałów – Facebook:
Główne miejsca (profile), w których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu. Dane wskazują zdecydowaną przewagę profili będących w opozycji do projektu.



TOP 10 najbardziej popularnych profili Facebook piszących o #zakazhndlu


Kolorowe kulki obrazują liczbę wpisów w temacie.
Im większa kulka tym więcej wpisów.
Umiejscowienie na siatce:
Bliżej lewej strony - większy zasięg
Wyżej -większa popularność (więcej interakcji)
 
Szczegółowa analiza kanałów - Twitter
Główne miejsca (profile), na których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu.



TOP 10 najbardziej popularnych profili Twitter piszących o #zakazhndlu
 
 
 
 
Komentarz
Z zebranych danych płyną następujące wnioski:
1.Temat #zakahanldu jest znany praktycznie każdemu użytkownikowi sieci
2.Zarówno liczba wzmianek jak i interakcji mówią o tym, że temat budzi emocje internautów, co za tym idzie: rodzi możliwości manipulacji tematem.
3.Analiza kanałów, publikacji oraz mediów wskazuje, że twórcy projektu nie mają kontroli nad przekazem.
 
Reasumując, suma emocji odbiorców projektu w sieci może być bardzo negatywna, co w krótkiej i średniej perspektywie, niekorzystnie wpłynie na postrzeganie Solidarności w sieci.
 

 

POLECANE
Trump uzna Somaliland? Zaskakujące doniesienia z ostatniej chwili
Trump uzna Somaliland? Zaskakujące doniesienia

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump zasugerował, że jego administracja może uznać Somaliland za niepodległe państwo, co mogłoby zmienić strategię Waszyngtonu w Rogu Afryki i przeciwdziałać Chinom, Rosji i grupom terrorystycznym działającym w regionie – donosi stacja Fox News.

Krzysztof Ruchniewicz przerwał milczenie z ostatniej chwili
Krzysztof Ruchniewicz przerwał milczenie

Były dyrektor Instytutu Pileckiego prof. Krzysztof Ruchniewicz przerwał milczenie i opublikował na swojej stronie internetowej "podsumowanie działalności Instytutu Pileckiego w okresie styczeń–sierpień 2025 roku". Czy odniósł się w nim do wielu skandali?

Reparacje od Niemiec. Prezydent mówi jasno z ostatniej chwili
Reparacje od Niemiec. Prezydent mówi jasno

– Musimy osiągnąć 5 procent PKB na polskie siły zbrojne, pokój będzie wtedy, gdy będziemy gotowi do wojny – oświadczył prezydent Karol Nawrocki w Wieluniu. – Żeby był pokój, musimy być silni, musimy mieć potężną armię, sprzęt i sojusze międzynarodowe – podkreślił.

Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia

Inwestycje w transport kolejowy, sytuacja projektu HoReCa oraz wsparcie dla szpitala w Tarnobrzegu były głównymi tematami XIX sesji Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

Anonimowy koordynator akcji #ReparationsForPoland: Skończymy, kiedy Niemcy zapłacą tylko u nas
Anonimowy koordynator akcji #ReparationsForPoland: Skończymy, kiedy Niemcy zapłacą

1 września to data szczególna dla historii Polski – tego dnia w 1939 roku III Rzesza dokonała agresji, rozpoczynając II wojnę światową. W rocznicę tych wydarzeń w mediach społecznościowych ponownie zyskuje popularność akcja #ReparationsForPoland, której celem jest przypomnienie o nierozliczonych wojennych stratach i domaganie się reparacji od Niemiec. Pragnącemu zachować anonimowość koordynatorowi akcji zadaliśmy kilka pytań.

Nowe informacje ws. incydentu z czapką po meczu na US Open. Polski biznesmen wydał oświadczenie z ostatniej chwili
Nowe informacje ws. incydentu z czapką po meczu na US Open. Polski biznesmen wydał oświadczenie

Piotr Szczerek wydał oświadczenie w związku z incydentem podczas turnieju tenisowego US Open. Chodziło o czapkę, którą polski zawodnik Kamil Majchrzak przekazał małemu chłopcu. Podarunek przejął jednak polski biznesmen. Przez kolejne dwa dni Piotr Szczerek miał swoje "pięć minut" w światowych mediach, o których z pewnością chciałby zapomnieć. Przedsiębiorca próbuje się wytłumaczyć w opublikowanym właśnie oświadczeniu. 

Skandaliczny transparent kibiców z Izraela. UEFA ma badać wątek prowokacji z ostatniej chwili
Skandaliczny transparent kibiców z Izraela. UEFA ma badać wątek "prowokacji"

Nie milkną echa skandalicznego zachowania kibiców z Izraela podczas meczu z Rakowem Częstochowa. – Jest tam strasznie dużo wątpliwości, czy nie była to prowokacja. Kibiców izraelskich specjalnie na tym meczu nie było. Mecz odbył się w Debreczynie. Wiadomo, jakie jest nastawienie Węgier i Rosji do naszego kraju – stwierdził były prezes PZPN Zbigniew Boniek.

Skandal w Berlinie. Jest nagranie ze złożenia wieńca od niemieckiego rządu z ostatniej chwili
Skandal w Berlinie. Jest nagranie ze złożenia wieńca od niemieckiego rządu

1 września zamiast godnej delegacji rządowej wieniec pod tzw. Kamieniem Pamięci dla Polski 1939–1945 złożył… mężczyzna w krótkich spodenkach i adidasach. Telewizja Republika opublikowała nagranie tej sytuacji.

Minister obrony Niemiec wściekły na Ursulę von der Leyen. Unia nie ma takich uprawnień z ostatniej chwili
Minister obrony Niemiec wściekły na Ursulę von der Leyen. "Unia nie ma takich uprawnień"

Minister obrony Niemiec Boris Pistorius ostro skrytykował Ursulę von der Leyen za wypowiedzi dotyczące możliwego zaangażowania wojskowego UE na rzecz Ukrainy. Jego zdaniem tego typu deklaracje powinny być wstrzymane przynajmniej do czasu rozpoczęcia formalnych rozmów.

Kanclerz Niemiec nie zamieścił na X żadnego wpisu w rocznicę napaści Niemiec na Polskę 1 września 1939 r. z ostatniej chwili
Kanclerz Niemiec nie zamieścił na X żadnego wpisu w rocznicę napaści Niemiec na Polskę 1 września 1939 r.

Friedrich Merz nie znalazł czasu na przesłanie na platformie X choćby jednego zdania upamiętniającego 86. rocznicę inwazji Niemiec na Polskę i rozpoczęcie II wojny światowej. 

REKLAMA

Polityka w sieci: Jak sieć reaguje na ograniczenie handlu w niedziele

ANALIZA
Metodologia
 
Poniższa analiza dotyczy obecności w mediach społecznościowych wzmianek na temat niedzieli wolnych od handlu. Okres badania danych 01.2017 - 05.2017.
Definicje:
Zasięg w sieci: Liczba osób w sieci, do których mogła dotrzeć dana informacja.
Interakcje: Czynności wykonywane w mediach społecznościowych: Polubienie, Komentarz, Udostępnienie.

 
#zakazhandlu czyli co sieć wie ?
 
Zebrane dane wskazują, że w analizowanym okresie 01.2017-05.2017 temat wywołał ogromną liczbę wzmianek, interakcji oraz uzyskał ogromny zasięg w sieci. Warto zwrócić uwagę, że ekwiwalent reklamowy (czyli koszty jakie trzeba by byłoby ponieść, aby tak mocno wypromować akcję) wyniósł 13,5MLN PLN


Dane jednoznacznie wskazują, że o akcji #zakazhanldu wie praktycznie każdy użytkownik sieci.
 

Szczegółowa analiza źródeł dyskusji wskazuję, że kluczową rolę w dystrybucji treści związanych z tematem odgrywa Facebook.


Warto zaznaczyć, że obecnie Facebook to największy kanał mediów społecznościowych w Polsce. Analiza danych wskazuje, że najwięcej interakcji oraz zasięgu w temacie #zakazhandlu zbudowano właśnie w tym kanale.



Tak duża liczba interakcji, w tym ponad 265K komentarzy, może wskazywać na ogromne emocje oraz możliwość dużej manipulacji tematem.

Analiza zainteresowania tematem wskazuje na bardzo dynamiczny przyrost.

 

Zainteresowanie goegraficzne

 
 
 
Kluczowe pytania.
 
 
 
 
Suma wzmianek w badanym okresie: 77


Największe zainteresowanie tematem wypadało w okresie 9.2016 - prawie 13,5MLN / 56K liczba wzmianek oraz 03.02017 - 9,5MLN. / 38K liczba wzmianek
 
 
Interakcje w analizowanym okresie


Tak duża liczba komentarzy może sugerować, że temat budzi ogromne emocje wśród użytkowników sieci.


Płeć użytkowników biorących udział w dyskusji
 
 
Szczegółowa analiza kanałów – Facebook:
Główne miejsca (profile), w których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu. Dane wskazują zdecydowaną przewagę profili będących w opozycji do projektu.



TOP 10 najbardziej popularnych profili Facebook piszących o #zakazhndlu


Kolorowe kulki obrazują liczbę wpisów w temacie.
Im większa kulka tym więcej wpisów.
Umiejscowienie na siatce:
Bliżej lewej strony - większy zasięg
Wyżej -większa popularność (więcej interakcji)
 
Szczegółowa analiza kanałów - Twitter
Główne miejsca (profile), na których w analizowanym okresie toczyła się dyskusja dot. #Zakazhandlu.



TOP 10 najbardziej popularnych profili Twitter piszących o #zakazhndlu
 
 
 
 
Komentarz
Z zebranych danych płyną następujące wnioski:
1.Temat #zakahanldu jest znany praktycznie każdemu użytkownikowi sieci
2.Zarówno liczba wzmianek jak i interakcji mówią o tym, że temat budzi emocje internautów, co za tym idzie: rodzi możliwości manipulacji tematem.
3.Analiza kanałów, publikacji oraz mediów wskazuje, że twórcy projektu nie mają kontroli nad przekazem.
 
Reasumując, suma emocji odbiorców projektu w sieci może być bardzo negatywna, co w krótkiej i średniej perspektywie, niekorzystnie wpłynie na postrzeganie Solidarności w sieci.
 


 

Polecane
Emerytury
Stażowe