Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
 Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców Krakowa z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Krakowa

W poniedziałek 25 sierpnia 2025 r. wprowadzona zostanie czasowa zmiana organizacji ruchu w rejonie mostu Kotlarskiego – będzie ona dotyczyć ograniczenia prędkości.

Hit TVN ponownie w ramówce. Co wydarzy się w nowym sezonie? Wiadomości
Hit TVN ponownie w ramówce. Co wydarzy się w nowym sezonie?

Już 1 września widzowie znów zobaczą kultowy serial kryminalny „Detektywi”. Produkcja będzie emitowana od poniedziałku do piątku o godz. 17:55 na antenie TVN.

Podpalenia ołtarzy i odchody w konfesjonałach. Niemiecki Kościół: agresja nasila się od 2015 r. Wiadomości
Podpalenia ołtarzy i odchody w konfesjonałach. Niemiecki Kościół: agresja nasila się od 2015 r.

W Niemczech odnotowuje się coraz bardziej brutalne i bezczelne akty wandalizmu w kościołach katolickich i ewangelickich. Zniszczone figury świętych, podpalenia ołtarzy, odchody pozostawione w kropielnicach i konfesjonałach – to tylko niektóre z drastycznych przykładów profanacji miejsc kultu.

Nożownik z Chorzowa usłyszał zarzuty z ostatniej chwili
Nożownik z Chorzowa usłyszał zarzuty

47-letni mężczyzna usłyszał w niedzielę zarzut zabójstwa w związku ze śmiertelnym atakiem nożem, do którego doszło w piątek w Chorzowie. Prokurator, oceniając zebrany materiał dowodowy, złożył do sądu wniosek o tymczasowe aresztowanie podejrzanego.

Sondaż: Rosja nie skończy na Ukrainie? Polacy nie mają złudzeń Wiadomości
Sondaż: Rosja nie skończy na Ukrainie? Polacy nie mają złudzeń

„Czy wierzy Pani/Pan, że po zawarciu pokoju z Ukrainą Rosja nie dopuści się już agresji na żaden europejski kraj?” - takie pytanie zadano uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl. Okazuje się, że Polacy nie mają w tym temacie złudzeń.

Spór w Berlinie o ulicę Murzynów. Zmiany po 300 latach z ostatniej chwili
Spór w Berlinie o ulicę Murzynów. Zmiany po 300 latach

Po ponad 300 latach istnienia berlińska ulica Mohrenstrasse - Ulica Murzynów została przemianowana. Jak pisze dw.com, próby zablokowania zmiany nazwy na drodze sądowej trwały do samego końca. Ostatecznie władze Berlina postawiły na swoim. Zmiany świętowało kilka tutejszych organizacji, m.in. Decolonize Berlin, Rada Afrykańska w Berlinie i Brandenburgii czy inicjatywa Schwarze Menschen in Deutschland.

17-letni kolarz zginął podczas wyścigu w Hiszpanii z ostatniej chwili
17-letni kolarz zginął podczas wyścigu w Hiszpanii

Podczas drugiego etapu wyścigu juniorów Ribera del Duero w Hiszpanii doszło do poważnej kraksy z udziałem osiemnastu kolarzy. Niestety, 17-letni Ivan Melendez nie przeżył odniesionych obrażeń. Trzech innych zawodników znalazło się w stanie ciężkim.

Ojkofobia: analiza choroby gorące
Ojkofobia: analiza choroby

Ojkofobia to choroba, która zaczyna się od własnych bliskich. Zdrowy człowiek nie musi pluć na rodzinę, żeby poczuć się kimś. Nie ma tej wewnętrznej potrzeby odreagowania frustracji na najbliższych, byle tylko zagłuszyć własne kompleksy.

Biznes alarmuje: Nowa afera KPO? Tym razem w sektorze obronności i bezpieczeństwa Wiadomości
Biznes alarmuje: Nowa afera KPO? Tym razem w sektorze obronności i bezpieczeństwa

Przedstawiciele organizacji biznesowych ostrzegają na łamach „Pulsu Biznesu”, że sposób rozdysponowania 25 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na cele obronne może doprowadzić do poważnych nadużyć. W ich ocenie, brakuje jasnych reguł i transparentności, co może sprzyjać nadużyciom podobnym do tych, które pojawiły się w programie wsparcia branży HoReCa.

Hulajnogi elektryczne coraz większym zagrożeniem na drogach Wiadomości
Hulajnogi elektryczne coraz większym zagrożeniem na drogach

Od 1 stycznia do 19 sierpnia 2025 r. odnotowano w Polsce 798 wypadków z udziałem hulajnóg elektrycznych, to o 338 więcej niż w tym samym okresie 2024 r. Prof. Piotr Józwiak, prawnik z SWPS zaznaczył, że problematyka hulajnóg elektrycznych jest regulowana przepisami dopiero od 4 lat.

REKLAMA

Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej

Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie – podkreślają eksperci PKO Banku Polskiego. Asystent głosowy IKO daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM.
 Asystent głosowy – rewolucja w bankowości mobilnej
/ grafika: PKO BP

Asystent głosowy PKO Banku Polskiego wykorzystuje zaawansowaną analitykę i algorytmy sztucznej inteligencji, aby zrozumieć wypowiedź klienta i odpowiedzieć na nią, a także w razie potrzeby zlecić dyspozycję. Komunikuje się w języku naturalnym, m.in. rozumie słowa i wyrażenia potoczne. Do uczenia go za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji użyto 90 tys. zwrotów. To wygodny, nowoczesny i bezpieczny kanał kontaktu z bankiem, ułatwiający załatwienie codziennych spraw finansowych.
Zdaniem, zajmujących się rozwojem sztucznej inteligencji i voicebotów, ekspertów PKO Banku Polskiego komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Bankom zależy na  wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz spełnianiu ich oczekiwaniach związanych z nowoczesnymi technologiami. Dlatego PKO Bank Polski udoskonala swoją aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze,  bo staje się ona najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania rozmaitych działań i decyzji przez klientów banku .

 

Powiedz, a aplikacja wykona operację

Asystent głosowy rozumie, co do niego mówisz lub piszesz. Możesz sprawdzić, jak wyszukiwanie głosowe działa na przykładach: by zrobić przelew, wystarczy powiedzieć: „Przelej 100 zł do Janka”; by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu, wystarczy powiedzieć: „Pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca”; by użyć kodu BLIK, należy wypowiedzieć komendę, np. „Podaj mi kod BLIK”, zaś by doładować telefon na kartę – „Doładuj telefon Szymona za 50 zł”. Możesz również sprawdzić stan konta, pytając: „Ile mam kasy na koncie?”, a także zmienić limit karty, mówiąc: „Zmień limit karty”. Wypowiadając odpowiednią komendę, możesz także przy pomocy asystenta głosowego spłacić kartę kredytową.

Jeśli asystent głosowy czegoś nie umie, może przenieść cię do miejsca w IKO, gdzie wykonasz odpowiednią operację samodzielnie . Na przykład gdy powiesz: „Chyba zgubiłem kartę” – asystent głosowy przeniesie cię do ekranu, na którym możesz ją zastrzec; „Chcę kupić 100 euro” – asystent głosowy przekieruje cię do kantoru w IKO; lub „Chciałabym logować się do IKO odciskiem palca” – asystent głosowy przeniesie cię do „Ustawień”.

Jeśli dziś operacji, którą chcesz wykonać, nie można zrealizować za pomocą głosu, być może niedługo się to zmieni. Voicebot ciągle się uczy i będzie zdobywać nowe umiejętności.

 

Asystent poinformuje cię o stanie twoich finansów

Chcesz wiedzieć, ile wydajesz i oszczędzasz? Asystent głosowy w IKO umie przeanalizować twoje wydatki i oszczędności w podziale na waluty, okresy i konta. Jeśli będziesz tego potrzebował, pokaże też podsumowanie twoich płatności kartą u wybranego sprzedawcy. Wystarczy, że powiesz: „Ile wydałem?”, wówczas asystent głosowy zaproponuje dwie opcje: pokaże, ile wydajesz łącznie oraz w podziale na: operacje kartą debetową, przelewy wychodzące, zobowiązania kredytowe i wypłaty z bankomatu oraz pozostałe płatności lub podsumuje płatności kartą u wskazanego przez ciebie sprzedawcy. Gdy z kolei zapytasz: „Ile oszczędzam?” – asystent głosowy podsumuje twoje przychody i wydatki oraz pokaże, ile ostatnio zaoszczędziłeś.

Jeśli korzystasz z iPhone’a, możesz dodać w asystencie głosowym skróty dla Siri i jeszcze szybciej wydawać polecenia. Sam wybierzesz, czy chcesz ustawić własne komendy do wywoływania asystenta głosowego, czy zaakceptujesz te zaproponowane domyślnie, takie jak: „Hey Siri, Talk to IKO”, za pomocą której uruchomisz asystenta głosowego, „Hey Siri, Talk to IKO – transfer”, aby wykonać przelew: „Hey Siri, Talk to IKO – Blik”, aby otrzymać kod BLIK, czy: „Hey Siri, Talk to IKO – history”, dzięki której sprawdzisz historię konta.
 

To proste!

Aby zacząć korzystać z wyszukiwania głosowego, kliknij ikonę asystenta na ekranie głównym IKO („chmurka dialogowa” na górze po prawej stronie). Jeśli jej nie widzisz, sprawdź, czy masz aktualną wersję aplikacji IKO. Wyraź zgodę na rejestrowanie i przetwarzanie danych. Dzięki niej asystent będzie mógł odpowiadać na twoje pytania. Wybierz, czy wolisz mówić, czy pisać – możesz to zmienić w każdym momencie.

Asystent głosowy jest równie bezpieczny, jak cała aplikacja IKO. Bank nie przekazuje nikomu informacji o twoich rozmowach. Asystent słucha cię tylko wtedy, kiedy go włączysz. Gdy zamkniesz jego okno, mikrofon wyłączy się. Jeśli nie chcesz, żeby Twój głos był rejestrowany, możesz komunikować się z asystentem za pomocą tekstu.

By korzystać z Asystenta głosowego IKO, nie musisz nic instalować. Otrzymujesz go razem z aktualną wersją aplikacji IKO. Co więcej, używanie wirtualnego asystenta nie jest konieczne do korzystania z IKO. Dopóki nie klikniesz w jego ikonę, nie zostanie uruchomiony. Zamykając okno asystenta, automatycznie go wyłączysz.

Jeśli masz problem lub pytania związane z asystentem głosowym, napisz na adres: [email protected]. W aplikacji IKO możesz też przekazać swoje uwagi asystentowi głosowemu bezpośrednio w trakcie rozmowy – żeby to zrobić, wystarczy powiedzieć na przykład: „Hej, chyba coś nie działa…”. Twoje sugestie trafią do eksperta banku.

Osoby poniżej 16. roku życia mogą korzystać z Asystenta głosowego jedynie w wersji tekstowej.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe