Naukowy wieczór z dr. Kaweckim: Polski produkt w top 14 najlepszych technologii „New York Times” na świecie
Ten gość stworzył słuchawki tłumaczące na 64 języki symultanicznie. 100% polski produkt (właściciel, siedziba, misja), który został uznany właśnie przez „New York Times” za jedną z 14 najlepszych i najbardziej oczekiwanych na świecie technologii prezentowanych na tegorocznym CES w Las Vegas, a więc największych targach technologicznych organizowanych w USA i cały czas największych na świecie. Jeśli liczyć ilość urządzeń prezentowanych przez każdego z producentów na tegorocznych targach, Polacy pokonali między kilkadziesiąt a nawet sto tysięcy produktów konkurencji. Tegoroczna edycja CES ze 135 tysiącami odwiedzających ze 150 krajów oraz ponad 4,3 tysiącami wystawców okazała się jedną z rekordowych. Vasco Translator jako jedyny według naszej wiedzy polski producent przygotował własne stoisko na CES, gdzie zaprezentował swoje najnowsze urządzenie. Pokonał całą tę konkurencję.
Vasco E1
Translator Vasco E1 jest produktem z kategorii elektroniki „wearable” (akcesoriów/urządzeń do noszenia) i składa się z dwóch słuchawek nausznych – po jednej dla każdego z rozmówców. Może działać jako urządzenie obsługiwane przez aplikację mobilną Vasco Connect lub w połączeniu z Vasco Translator V4. Słuchawki wraz z aplikacją obsługują 49 języków, a w połączeniu z Vasco Translator V4 – 64 języki. Z aplikacją można sparować do 10 słuchawek jednocześnie, a każdy rozmówca może używać innego języka. Mówiąc wprost, 10 osób mówi w innym języku i każdy słyszy swój język. Za jakość tłumaczenia odpowiada Vasco Cloud, która dostarcza je dla wybranej przez użytkowników pary językowej z jednego z 11 silników. Dodatkowo funkcja tłumaczenia bezdotykowego i tryb lektora umożliwiają obsługę głosową, bez konieczności używania rąk.
Maciej Góralski
Obserwujemy rozwój firmy VASCO stworzonej przez Macieja Góralskiego (fot.) od lat. To w Macieja głowie w 2008 roku urodził się pomysł na to urządzenie. W 2022 roku Maciej sprzedał 75 tys. urządzeń, o 50 proc. więcej niż w roku poprzednim, oraz wypracował 85 000 000 zł obrotu. Na wyniki z 2023 roku musimy jeszcze poczekać. Cały czas siedziba firmy znajduje się w Polsce, a najnowszy produkt – słuchawki, zanim trafi na rynek USA i Azji, trafi na rynek polski i europejski. Macieju, z roku na rok dzięki Twojej technologii świat będzie mniejszy. Gratulujemy Ci tego.