Polski odcinek Rail Baltica ma być najwolniejszy

Linia kolejowa Rail Baltica
Rail Baltica to budowana linia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki. Planowana Rail Baltica w Polsce będzie miała długość 374 km trasy kolejowej. Pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością do 234 km/h. Inwestycja stanowi jeden z priorytetowych projektów Trans-European Transport Networks (Sieci Transeuropejskie TEN-T).
Czytaj również: Dziennikarz znany z „Faktów” TVN… dyrektorem w Poczcie Polskiej
Inwestycja nabiera tempa. Ale…
Jak informuje DGP, we wtorek w Rydze uroczyście zainaugurowano budowę 230-kilometrowego odcinka szybkiej kolei Rail Baltica.
Kontrakt zrealizuje konsorcjum trzech firm – francuskiej Eiffage, polsko-hiszpańskiego Budimeksu i włoskiej spółki Rizzani. Wartość zamówienia to ok. 3,7 mld euro, czyli niemal 16 mld zł. Na razie prace startują na południu od Rygi, na czterech odcinkach realizacyjnych o łącznej długości 11 km. Powstanie tam m.in. centrum przeładunkowe. Łącznie zamówienie obejmuje budowę 63 fragmentów, a realizacja kolejnych ma startować wraz z wykonaniem na zlecenie zamawiającego projektu budowlanego i zdobyciem niezbędnych pozwoleń
– przekazano w publikacji. Cały kontrakt, który obejmie przecięcie szybką linią kolejową niemal całej Łotwy, ma być ukończony w 2032 r. Prace przy linii Rail Baltica zaczęły się też w Estonii.
Na początku następnej dekady podróż pociągiem z Warszawy do stolicy Litwy ma trwać 4 godziny, a do stolicy Łotwy – 5 godzin. Polski odcinek będzie najwolniejszy
– informuje „Dziennik Gazeta Prawna”. Jak podaje Wikipedia, na niektórych odcinkach polskiej trasy prędkość dopuszczalna pociągów będzie wynosiła około 160 km/h.
Czytaj także: Rosja zmienia granice. To naruszenie prawa międzynarodowego