PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Sąd Najwyższy podjął decyzję w sprawie wnuka byłego prezydenta Lecha Wałęsy z ostatniej chwili
Sąd Najwyższy podjął decyzję w sprawie wnuka byłego prezydenta Lecha Wałęsy

Sąd Najwyższy oddalił wniosek kasacyjny w sprawie dwóch młodych mężczyzn skazanych za rozbój i pobicie obywateli Szwecji. Jednym z nich był wnuk byłego prezydenta Lecha Wałęsy. Bartłomiej W. odbywa karę 4 lat więzienia.

PE za wprowadzeniem limitu płatności gotówką. O jakie kwoty chodzi? z ostatniej chwili
PE za wprowadzeniem limitu płatności gotówką. O jakie kwoty chodzi?

Europarlament przyjął w środę przepisy, które mają wzmocnić walkę z praniem brudnych pieniędzy w UE. Jeśli zatwierdzi je Rada UE, zakaz płatności gotówką powyżej określonej kwoty zostanie wprowadzony.

Ryoyu Kobayashi skoczył 291 metrów! Zobacz najdłuższy skok w historii [WIDEO] z ostatniej chwili
Ryoyu Kobayashi skoczył 291 metrów! Zobacz najdłuższy skok w historii [WIDEO]

Japończyk Ryoyu Kobayashi ustanowił nieoficjalny rekord świata w długości lotu narciarskiego, osiągając odległość 291 metrów na specjalnie przygotowanej skoczni na zboczu wzgórza Hlidarfjall w miejscowości Akureyri na Islandii.

Były premier alarmuje: Ceny prądu dla przedsiębiorców będą no limit z ostatniej chwili
Były premier alarmuje: Ceny prądu dla przedsiębiorców będą no limit

„Pani Hennig-Kloska zapominała złożyć wniosek o notyfikacje pomocy dla przedsiębiorców. Innymi słowy ceny prądu dla przedsiębiorców będą noLimit” – alarmuje były premier Mateusz Morawiecki.

Obrońca ks. Michała Olszewskiego ujawnia szokujące kulisy sprawy z ostatniej chwili
Obrońca ks. Michała Olszewskiego ujawnia szokujące kulisy sprawy

„Ponieważ sprawa się rozlewa po dziennikarzach (rozmaitych barw i orientacji) pragnę odnieść się do ujawnionych już informacji” – pisze mec. dr Krzysztof Wąsowski, pełnomocnik ks. Michała Olszewskiego.

Mariusz Kamiński: Nie bójcie się, czasy walki z korupcją wrócą z ostatniej chwili
Mariusz Kamiński: Nie bójcie się, czasy walki z korupcją wrócą

– Jedyne moje przesłanie do funkcjonariuszy służb antykorupcyjnych w naszym kraju było takie: walić w złodziei niezależnie od tego, do jakiego ugrupowania się przykleili – mówił na antenie RMF były szef MSWiA Mariusz Kamiński.

Lista podsłuchwianych przez system Pegasus nie będzie jawna. Bodnar podał powody z ostatniej chwili
Lista podsłuchwianych przez system Pegasus nie będzie jawna. Bodnar podał powody

– To jest dla mnie przykre, że nawet na tej sali zwracam się do osób, które zostały objęte inwigilacją – mówił w Sejmie minister sprawiedliwości Adam Bodnar, przedstawiając sprawozdanie w Sejmie. Dodał, że lista podsłuchiwanych przez system Pegasus nie będzie jawna.

Niemieckie media: Polski pokaz siły w Waszyngtonie z ostatniej chwili
Niemieckie media: Polski pokaz siły w Waszyngtonie

„Pozycja Polski w NATO daje jej ogromny wpływ na sojuszników. Mówi się, że dyplomaci odegrali ważną rolę w porozumieniu USA w sprawie miliardowej pomocy dla Ukrainy. W przeciwieństwie do swoich europejskich sojuszników Warszawa ma do dyspozycji ważny zestaw instrumentów” – pisze niemiecki „Die Welt”.

Apel Piotra Dudy: To nie czas na bierność, to czas na solidarność z ostatniej chwili
Apel Piotra Dudy: To nie czas na bierność, to czas na solidarność

Piotr Duda, przewodniczący Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”, wystosował apel do członków i sympatyków NSZZ „Solidarność”, w którym wzywa do obecności na demonstracji, jaką Solidarność i Solidarność RI organizują 10 maja w Warszawie.

„Narodowy Dzień gwałtu”. Szokująca akcja na TikToku z ostatniej chwili
„Narodowy Dzień gwałtu”. Szokująca akcja na TikToku

Na platformie społecznościowej TikTok w Niemczech pojawiają się fake'owe materiały promujące informację, jakoby 24 kwietnia miał miejsce „National Rape Day” [Narodowy Dzień Gwałtu – red.], w którym napaści seksualne na kobiety i dziewczynki rzekomo pozostają bezkarne. Sprawa wzbudziła reakcję berlińskich władz.

REKLAMA

PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO

W Polsce szybko rośnie zainteresowanie nowoczesnymi usługami bankowymi, klienci banków chcą bowiem zarządzać swoimi pieniędzmi o każdej porze, w każdym miejscu i „spod palca”. Szybko przybywa więc osób korzystających z bankowych aplikacji mobilnych, przy pomocy których można dzisiaj załatwić większość spraw, które wcześniej wymagały wizyty w placówce bankowej lub zalogowania się do „klasycznej” bankowości internetowej na komputerze. Liderem bankowości mobilnej na polskim rynku jest PKO Bank Polski z rekordową liczbą ponad 7 mln aktywnych aplikacji IKO.
 PKO Bank Polski liderem mobilnej bankowości – 7 mln aktywnych aplikacji IKO
/ fot. PKO Bank Polski

Od momentu uruchomienia aplikacji IKO, w marcu 2013 roku, użytkownicy logowali się do niej ponad 5,7 mld razy. Statystki pokazują mocno rosnące zainteresowanie bankowaniem w smartfonie, bo patrząc przekrojowo klienci PKO Banku Polskiego obecnie logują się do aplikacji IKO co godzinę średnio 217 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2018 roku - już 59 tys., a w ubiegłym roku 171 tys. W ciągu ponad 9 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO ponad 1,5 mld transakcji na łączną kwotę ponad 417 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2018 - ponad 88 mln, zaś w całym roku 2021 było ich już ponad 468 mln. Średnio codziennie w IKO realizowanych jest obecnie prawie 2 mln różnych transakcji; najczęściej użytkownicy robią przelew na rachunek - to 32 proc. z całości wykonywanych w IKO transakcji, płacą BLIKIEM w internecie (27 proc.) i płacą zbliżeniowo telefonem za pomocą HCE (16 proc.). Dziś użytkownicy IKO płacą w sieci 11 razy co dwie sekundy, w każdej minucie zlecają 292 przelewy, a w ciągu doby bank notuje 20 mln interakcji (tapnięć) w aplikacji.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób prawie 26 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 roku) kierowcy zapłacili za ponad 1,5 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się. 

Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z Asystenta głosowego, czyli narzędzia ułatwiającego codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym i rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe