15 mln rozmów z voicebotami PKO Banku Polskiego

Polacy coraz częściej korzystają z banku w smartfonie, czyli bankowych aplikacji mobilnych. W aplikacji PKO Banku Polskiego klienci chętnie zlecają bankowe czynności po prostu mówiąc i wydając polecenia Asystentowi głosowemu IKO, czyli załatwiają sprawę szybko, wygodnie i bez klikania. Oparty na sztucznej inteligencji Asystent głosowy rozumie język naturalny, czyli taki jakim każdy z nas posługuje się w na co dzień z rodziną i znajomymi – wystarczy powiedzieć np. „wyślij pięć dych do Janka”, potwierdzić i zlecenie przelewu jest realizowane. 
Asystent głosowy IKO 15 mln rozmów z voicebotami PKO Banku Polskiego
Asystent głosowy IKO / grafika: PKO BP

Potwierdzają to też liczby - od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

W PKO Banku Polskim działa aż 14 botów konwersacyjnych, które m.in. przypominają klientom o spłacie zaległości, prowadzą ankiety, badają skłonności do zakupu produktu lub chronią finanse klienta, najstarszy z nich pracuje już ponad 2,5 roku. W sumie ponad 6 mln klientów największego polskiego banku rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 15 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 190 tys. godzin.

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na prawie 100 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 8 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji. Przykładowo - od maja tego roku potrafi odblokować klientom dostęp internetowy lub telefoniczny do konta i wykonał już 50 tys. takich dyspozycji.

Voiceboty służą bardzo praktyczną pomocą. Asystent głosowy IKO ma bardzo przydatne obecnie narzędzia służące do analizy i zarządzania finansami osobistymi. To funkcje, które dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności – wystarczy zapytać np. „ile wydałem/am w ostatnich trzech miesiącach…?” . Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie - w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Od kilku miesięcy klienci mogą tu też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie.

Voiceboty w PKO Banku Polskim ciągle się zmieniają i doskonalą, pomysłów na nowe i usprawnienia istniejących ciągle przybywa - bankowi eksperci od sztucznej inteligencji  optymizmem patrzą więc w voicebotową przyszłość.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.


 

POLECANE
Odrażający, antychrześcijański skandal na otwarciu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu [VIDEO, FOTO] z ostatniej chwili
Odrażający, antychrześcijański skandal na otwarciu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu [VIDEO, FOTO]

Dziś ma miejsc otwarcie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Nie obyło się bez skandalu.

Nowe świadczenie. Posłowie zdecydowali ws. renty wdowiej z ostatniej chwili
Nowe świadczenie. Posłowie zdecydowali ws. renty wdowiej

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o emeryturach i rentach, która wprowadza tzw. "rentę wdowią". Nowe przepisy przewidują dodatkowe świadczenie dla owdowiałych od 1 stycznia 2027 roku.

Niepokojące doniesienia z granicy polsko-niemieckiej. Niemieckie służby podały dane z ostatniej chwili
Niepokojące doniesienia z granicy polsko-niemieckiej. Niemieckie służby podały dane

Niemieckie służby opublikowały raport dotyczący sytuacji na polsko-niemieckiej granicy. Podano dane.

Skandal w Niemczech. W Berlinie miały powstać mieszkania socjalne, powstało co innego tylko u nas
Skandal w Niemczech. W Berlinie miały powstać mieszkania socjalne, powstało co innego

Przy ulicy Lisa-Fittko-Straße w Berlinie miało powstać 215 mieszkań socjalnych. Koszty wynajmu mieszkań to jeden z najważniejszych tematów i bolączką niemieckiej stolicy.

Burza wokół pogrzebu Jacka Jaworka. Mieszkańcy mówią wprost z ostatniej chwili
Burza wokół pogrzebu Jacka Jaworka. Mieszkańcy mówią wprost

Nikt do tej pory nie zgłosił się po odebranie ciała Jacka Jaworka. Prokuratura czeka na decyzję rodziny, ale wszystko wskazuje na to, że potrójnego zabójcę z Borowców będzie musiała pochować opieka społeczna.

Pilna ewakuacja w Paryżu. Policja odnalazła podejrzaną paczkę z ostatniej chwili
Pilna ewakuacja w Paryżu. Policja odnalazła podejrzaną paczkę

Tuż przed startem ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu policja zdecydowała o pilnej ewakuacji placu nieopodal trasy pochodu sportowców.

Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Minister Finansów podał datę z ostatniej chwili
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Minister Finansów podał datę

Minister Finansów Andrzej Domański zapowiedział w Sejmie, że od 1 stycznia 2025 roku zlikwidowana zostanie składka zdrowotna dla przedsiębiorców od sprzedaży środków trwałych.

Znany program znika z TVP2 po 33 latach z ostatniej chwili
Znany program znika z TVP2 po 33 latach

Po ponad 30 latach z anteny TVP2 znika "Panorama". Nowa "Panorama" ma mieć teraz nową formułę i będzie emitowana w TVP Info.

Nergal nie odpowie za znieważenie godła. Jest decyzja prokuratury z ostatniej chwili
Nergal nie odpowie za znieważenie godła. Jest decyzja prokuratury

Prokuratura Regionalna w Gdańsku poinformowała o wycofaniu zarzutów wobec Adama "Nergala" Darskiego i jego współpracowników dotyczących znieważenia polskiego godła.

Przełomowe odkrycie na Marsie. Naukowcy są zdumieni z ostatniej chwili
Przełomowe odkrycie na Marsie. Naukowcy są zdumieni

Łazik Perseverance dokonał na Marsie niezwykłego odkrycia. Chodzi o skałę o nazwie "Cheyava Falls", która może zawierać ślady dawnego życia na Czerwonej Planecie.

REKLAMA

15 mln rozmów z voicebotami PKO Banku Polskiego

Polacy coraz częściej korzystają z banku w smartfonie, czyli bankowych aplikacji mobilnych. W aplikacji PKO Banku Polskiego klienci chętnie zlecają bankowe czynności po prostu mówiąc i wydając polecenia Asystentowi głosowemu IKO, czyli załatwiają sprawę szybko, wygodnie i bez klikania. Oparty na sztucznej inteligencji Asystent głosowy rozumie język naturalny, czyli taki jakim każdy z nas posługuje się w na co dzień z rodziną i znajomymi – wystarczy powiedzieć np. „wyślij pięć dych do Janka”, potwierdzić i zlecenie przelewu jest realizowane. 
Asystent głosowy IKO 15 mln rozmów z voicebotami PKO Banku Polskiego
Asystent głosowy IKO / grafika: PKO BP

Potwierdzają to też liczby - od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 2,15 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 4,15 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów i nadal będzie ich przybywać. Asystent ma prawie 800 tys. unikalnych użytkowników. To rozwiązanie technologiczne, które powstało w PKO Banku Polskim; do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie oferuje klientom asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych poleceń.

W PKO Banku Polskim działa aż 14 botów konwersacyjnych, które m.in. przypominają klientom o spłacie zaległości, prowadzą ankiety, badają skłonności do zakupu produktu lub chronią finanse klienta, najstarszy z nich pracuje już ponad 2,5 roku. W sumie ponad 6 mln klientów największego polskiego banku rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 15 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 190 tys. godzin.

Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na prawie 100 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie 8 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji. Przykładowo - od maja tego roku potrafi odblokować klientom dostęp internetowy lub telefoniczny do konta i wykonał już 50 tys. takich dyspozycji.

Voiceboty służą bardzo praktyczną pomocą. Asystent głosowy IKO ma bardzo przydatne obecnie narzędzia służące do analizy i zarządzania finansami osobistymi. To funkcje, które dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności – wystarczy zapytać np. „ile wydałem/am w ostatnich trzech miesiącach…?” . Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie - w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej. Od kilku miesięcy klienci mogą tu też poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie.

Voiceboty w PKO Banku Polskim ciągle się zmieniają i doskonalą, pomysłów na nowe i usprawnienia istniejących ciągle przybywa - bankowi eksperci od sztucznej inteligencji  optymizmem patrzą więc w voicebotową przyszłość.

 

Artykuł powstał we współpracy z PKO Bankiem Polskim S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe