Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"

Sytuacja wymknęła się spod kontroli. Szwedzka Firma odzieżowa H&M rozpoczęła promocję swojej najnowszej kolekcji ubrań reklamą bluzy z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” („Najfajniejsza małpka w dżungli”), którą miał na sobie czarnoskóry chłopiec. Zdjęcie wywołało falę protestów.
 Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"
/ fot. Marcin Żegliński, Tygodnik Solidarność
Bartosz Boruciak

Zarzucono spółce, że szerzy rasizm i utrwala szkodliwe stereotypy. Pierwsi do ataku ruszyli artyści. Współpracę z H&M zerwał jeden z obecnie najpopularniejszych wokalistów na świecie: The Weekend. – Obudziłem się rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Czuję się do głębi obrażony i nie będę więcej współpracował z H&M – napisał na Twitterze kanadyjski wokalista muzyki R&B.

Artyści kontra H&M
Do bojkotu dołączył się raper G-Eazy. Artysta zbojkotował firmę tuż przed wypuszczeniem swojej linii ubrań, która miała trafić do sklepów 1 marca. – Przez te wszystkie miesiące byłem podekscytowany moją nową linią odzieżową i współpracą z H&M. Niestety, po obejrzeniu tego niepokojącego obrazka moje emocje związane z naszą globalną kampanią szybko wyparowały i w tym momencie postanowiłem, że nasza współpraca musi się skończyć – napisał na Instagramie G-Eazy. Raper był zaskoczony, że żaden z zaangażowanych w projekt ludzi (stylistów, fotografów) nie zauważył w tej kampanii nic dziwnego. Amerykański raper i producent muzyczny Diddy, który jest właścicielem marki odzieżowej Sean John, zaproponował chłopcu milion dolarów za pozowanie. Nie podano oficjalnej informacji, czy 5-letni Liam zaakceptował ofertę artysty. Polski raper Tede postanowił wyśmiać akcję i zaprojektował dla swojej marki PLNY bluzę z prześmiewczym napisem „Coolest Money In The Jungle”(„Najfajniejsze pieniądze w dżungli”)...



#REKLAMA_POZIOMA#

 

POLECANE
Pożar hotelu w Wiśle. Strażacy walczą z ogniem z ostatniej chwili
Pożar hotelu w Wiśle. Strażacy walczą z ogniem

W piątek po południu w Wiśle (pow. cieszyński, woj. śląskie) wybuchł pożar w hotelu przy ulicy Wyzwolenia. Strażacy walczą z trudnym do opanowania ogniem – informuje RMF FM.

Dwa popularne leki przeciwbólowe dostępne już tylko na receptę Wiadomości
Dwa popularne leki przeciwbólowe dostępne już tylko na receptę

Na mocy decyzji prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych dwa leki przeciwbólowe zawierające identyczną substancję czynną będą wydawane wyłącznie na receptę.

Ogromny wzrost bezrobocia wśród młodych. Wrócił Tusk, wróciło bezrobocie z ostatniej chwili
Ogromny wzrost bezrobocia wśród młodych. "Wrócił Tusk, wróciło bezrobocie"

– Wrócił Tusk, wróciło bezrobocie. Premier polskiego bezrobocia. Ten, którego chyba teraz już ludzie sobie przypominają lepiej z tamtych lat, kiedy bezrobocie w Polsce szalało – mówił w piątek były premier Mateusz Morawiecki.

W warszawskim ogrodzie zakwitnie monstrualna roślina. Kwiat może mieć nawet 3 metry Wiadomości
W warszawskim ogrodzie zakwitnie monstrualna roślina. Kwiat może mieć nawet 3 metry

W ciągu najbliższych kilku tygodni w Ogrodzie Botanicznym UW ponownie zakwitnie dziwidło olbrzymie. Monstrualnych rozmiarów kwiatostan pierwszy raz można tam było podziwiać w 2021 r.

TVN24 zdecydował o przyszłości jednego z komentatorów stacji Wiadomości
TVN24 zdecydował o przyszłości jednego z komentatorów stacji

Piotr Gąsowski nie żegna się z widzami programu „Szkło kontaktowe” – mimo że jego obecność w formacie miała od początku charakter otwarty i bez sztywno ustalonych ram czasowych, TVN24 potwierdza kontynuację współpracy.

300 km/godz. przez miasto. Prokuratura umorzyła śledztwo Wiadomości
300 km/godz. przez miasto. Prokuratura umorzyła śledztwo

Nieoczekiwany zwrot w sprawie kierowcy–pirata drogowego, któremu zarzucano sprowadzenie zagrożenia katastrofą w ruchu lądowym po tym, jak w Warszawie miał prowadzić auto z prędkością przekraczającą 350 kilometrów na godzinę.

Wszystkiego cudownego. Niespodzianka w warszawskim zoo Wiadomości
"Wszystkiego cudownego". Niespodzianka w warszawskim zoo

W warszawskim zoo na świat przyszła wikunia – zwierzę będące narodowym symbolem Peru. Urodzona 15 czerwca samiczka szybko zyskała sympatię opiekunów i odwiedzających. Maluch przebywa na wybiegu razem z mamą i starszą siostrą Rayą.

PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów z ostatniej chwili
PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów

PKO Bank Polski poinformował, że w nocy z 19 na 20 lipca mogą wystąpić chwilowe przerwy w dostępie do serwisów internetowych i aplikacji. Transakcje kartą płatniczą będą działały normalnie.

Fatalne wieści dla Tuska. Większość Polaków popiera Ruch Obrony Granic z ostatniej chwili
Fatalne wieści dla Tuska. Większość Polaków popiera Ruch Obrony Granic

Z lipcowego sondażu pracowni Opinia24 wynika, że większość Polaków popiera inicjatywy Ruchu Obrony Granic Roberta Bąkiewicza. Przeciwną opinię wyraziło jedynie 34 proc. badanych.

Spotkanie Nawrocki–Zandberg. Wiadomo, o czym rozmawiali z ostatniej chwili
Spotkanie Nawrocki–Zandberg. Wiadomo, o czym rozmawiali

Lider partii Razem Adrian Zandberg spotkał się w piątek z prezydentem elektem Karolem Nawrockim. Tematem rozmowy były sprawy dotyczące polityki społecznej i mieszkaniowej.

REKLAMA

Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"

Sytuacja wymknęła się spod kontroli. Szwedzka Firma odzieżowa H&M rozpoczęła promocję swojej najnowszej kolekcji ubrań reklamą bluzy z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” („Najfajniejsza małpka w dżungli”), którą miał na sobie czarnoskóry chłopiec. Zdjęcie wywołało falę protestów.
 Kontrowersyjna reklama firmy odzieżowej spowodowała falę protestów. "Byłem zszokowany i zażenowany"
/ fot. Marcin Żegliński, Tygodnik Solidarność
Bartosz Boruciak

Zarzucono spółce, że szerzy rasizm i utrwala szkodliwe stereotypy. Pierwsi do ataku ruszyli artyści. Współpracę z H&M zerwał jeden z obecnie najpopularniejszych wokalistów na świecie: The Weekend. – Obudziłem się rano zszokowany i zażenowany tym zdjęciem. Czuję się do głębi obrażony i nie będę więcej współpracował z H&M – napisał na Twitterze kanadyjski wokalista muzyki R&B.

Artyści kontra H&M
Do bojkotu dołączył się raper G-Eazy. Artysta zbojkotował firmę tuż przed wypuszczeniem swojej linii ubrań, która miała trafić do sklepów 1 marca. – Przez te wszystkie miesiące byłem podekscytowany moją nową linią odzieżową i współpracą z H&M. Niestety, po obejrzeniu tego niepokojącego obrazka moje emocje związane z naszą globalną kampanią szybko wyparowały i w tym momencie postanowiłem, że nasza współpraca musi się skończyć – napisał na Instagramie G-Eazy. Raper był zaskoczony, że żaden z zaangażowanych w projekt ludzi (stylistów, fotografów) nie zauważył w tej kampanii nic dziwnego. Amerykański raper i producent muzyczny Diddy, który jest właścicielem marki odzieżowej Sean John, zaproponował chłopcu milion dolarów za pozowanie. Nie podano oficjalnej informacji, czy 5-letni Liam zaakceptował ofertę artysty. Polski raper Tede postanowił wyśmiać akcję i zaprojektował dla swojej marki PLNY bluzę z prześmiewczym napisem „Coolest Money In The Jungle”(„Najfajniejsze pieniądze w dżungli”)...



#REKLAMA_POZIOMA#


 

Polecane
Emerytury
Stażowe